Iphone 4

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Jaja folkens, da er det offisielt. Iphone 4 kommer i år. Noen som skal kjøpe?

Klipp og lim fra macworld:

Mandag kveld presenterte Steve Jobs som forventet Apples neste iPhone.

Den nye modellen er døpt iPhone 4, enkelt og greit fordi det er fjerde generasjon av den populære telefonen.

Apple omtaler iPhone 4 som ”verdens slankeste smarttelefon”. Den skal være 24 prosent slankere enn forgjengeren iPhone 3GS. Tykkelsen er 9,3 millimeter.

iPhone 4 kommer dessuten med en helt ny design i glass og rustfritt stål.

Det nærmeste du kommer et Leica-kamera, ifølge Steve Jobs.

Skjermen skal også være kraftig forbedret med fire ganger så mange piksler som forrige modell.

Oppløsningen er på 326 piksler per tomme, noe som totalt gir en skjermoppløsning 960 x 640 piksler. Selve skjermen er 3,5 tommer stor.

Telefonen kommer også med to kameraer: et forovervendt kamera for videochatt og et nytt 5 megapiksel kamera på baksiden med led-blits og 5x digital zoom. Sistnevnte tar opp video i HD-kvalitet – full 720p med opptil 30 bilder i sekundet.

Samtidig kommer en iPhone-utgave av Apples videoredigeringsprogram iMovie. Dette vil gjøre det svært enkelt å ta opp og redigere filmer med iPhone.

Nye iPhone vil i tillegg til bedre batteri, komme med den samme A4-prosessoren som iPad, samt mikro-simkort-skuff. Den har også et gyroskop med akselerometer og gps, noe som gjør iPhone til en enda bedre spillmaskin enn før.

Den nye telefonen kommer også med iPhone OS 4.0, nå kalt iOS 4.0, den neste store oppdateringen til iPhone- og iPad-operativsystemet.

De største nyhetene i iOS 4.0 er muligheten til å kjøre flere programmer samtidig (såkalt multitasking eller fleroppgavekjøring), bedre organisering av applikasjoner i mapper og felles e-post-innboks.

iPhone 4 blir tilgjengelig i USA den 24. juni. Den leveres i to farger, svart og hvit, og kommer med 16 GB eller 32 GB lagringskapasitet. Amerikanske priser er henholdsvis 199 dollar og 299 dollar.

Telefonen kommer til Norge i juli, men nøyaktig dato er ikke bekreftet. Telenor forteller til Macworld.no at de følger lanseringen tett, og vil komme tilbake med mer informasjon så snart dette foreligger. Heller ikke Netcom har noen ytterligere opplysninger.

iOS 4.0 er klar for nedlasting 21. juni, ifølge Apple. Oppdateringen vil være gratis for både iPhone- og iPod touch-brukere.


Bilder:

mw-iphone4_45450p.jpg


mw-iphone4_45449p.jpg


mw-iphone4_45448p.jpg


mw-iphone4_45447p.jpg


mw-iphone4_45446p.jpg


mw-iphone4_45445p.jpg


mw-iphone4_45444p.jpg


mw-iphone4_45443p.jpg


mw-iphone4_45442p.jpg


mw-iphone4_45450p.jpg


mw-iphone4_45451p.jpg
 
Det er klart det blir en slik.

Spesielt må jeg si at video, multitasking og batteritiden er god nok grunn til å bytte en rimelig ny 3GS...
 
Jeg kommer nok til å bytte ur 3gs'en med denne.
Bedre batteri og kamera er ting jeg har savnet, så dette tar jeg imot med åpne armer.
 
haha apple sine pressekonferanser er latterlige. Presentere videotelfefoni som om de er først ute med det. Prøve å fremstille reklame på mobilen som noe stilig du har lyst på.

Eller utsagn som
"Over 100 new features. We're going to cover 8." These include:

All new design. Very thin, precisely made, beautiful looking. Glass on the front and back, stainless steel on the sides."

Hva er resten av det nye da? Litt annen fargenyanse på knappen.


Og å si noe så dumt som at det er det nærmeste du kommer et Leica kamera.

Men bortsett fra hvor latterlig jeg synest apple er så virker det jo absolutt som en ok telefon. Ser ut som de har gjort noe med mange av de merkelige manglene tidligere modeller har hatt.
 
Jeg tviler på jeg kjøper iPhone 4 i år. Har en 3GS, og nå som multitasking kommer i iOS4 så skal jeg klare meg ut året. Men jeg er meget nysjerrig, og som den Apple-freaken jeg er så skal det bli hardt å motstå det nye designet. Safirglass foran og bak er jo helmaks. Slipper beskyttelses filmene fra invisibleSHIELD ;)

Helt klart at det er apple som revolusjonerer smarttelefonen gang på gang...
 
det at iphone endelig kommer med et noenlunde ok kamera gjør det jo enklere å få tatt gode bilder med iphone og bruke photobucket/flickr apps til å laste opp på "dagens klokke" tråden mens man er "on the run"....:D:D
 
Synes den ser veldig bra ut, og Apple har tatt noen gode grep mht operativsystemet. Mest av alt synes jeg den stiller iPaden min i skyggen :D Er det et sted jeg virkelig trenger multitasking, appfoldere, mer RAM og høy oppløsning er det jo på iPaden :!: OS4 kommer selvsagt til paden etterhvert (til høsten er det varslet), men hardwaren kommer til å føles utdatert nå man ser den side ved side med den nye telefonen.

For min egen del har jeg på telefonsiden gått helt over til Android, uten nevneverdige sjelekvaler. Det ligger mye nerdeglede i å kjøre et fullstendig åpent og konfigurertbart OS på sin egen telefon, såpass mye at jeg er villig til å gi avkall på den overlegent smoothe brukeropplevelsen som Apple er så flinke på. For tiden bruker jeg Google Nexus One med Android 2.2 "Froyo". WiFi hotspots FTW!

Når det er sagt kommer jeg sannsynligvis til å kikke litt på iPad/iPhone-utvikling i sommer, så mulig jeg må kjøpe inn en telefon å teste på ;) Etter Android kommer det dog til å gjøre veldig, veldig vondt å kode Objective C mistenker jeg.
 
Er ikke nok til å få meg bort fra Android og HTC. :)

Hear, hear!
Fikk meg akkurat HTC Desire og må si jeg digger Android systemet:D Iphonen kan dere igrunn ha for dere selv:mrgreen: For en som meg som kjøper mobiler uten å knytte de til abb. blir en Iphone latterlig dyr uansett:eek: