Interessert i en original, vintage Ulysse Nardin for 1200 kr?

Medlem
7. juni 2008
Innlegg
347
Sted
Stavanger
Vintage utgaver av high end merker er ikke alltid dyrt.. Bare en er villig til å greie seg med et enkelt urverk og liten størrelse.. :)
TimeZone : Sales Corner » VINTAGE- Ulysee Nardin ca. 1940's- PRICE DROP
(PS: Jeg har ingen forbindelse til selgeren, unntatt at jeg har handlet mye fra ham.)



Synes det er interessant hvor lite populære disse er. Med 32mm er den såvidt litt større enn min gamle Rolex Speedking, som vel er bunnen av Rolex-stigen.

 
Redigert:
Den har det samme problemet (ihvertfall i mine øyne) som litt for mange vintageklokker: For falmet/stygg skive. Personlig hadde jeg f.eks. ikke kommet til å bruke den klokken der. Men det liggern en svært pen Omega på forumet her til bare 3K, så det trenger absolutt ikke være dyrt for penere varianter heller. Constellation Pie Pan i stål/gull-kombo derimot... *sukk*. Det er ikke billig. Overlever en i helgull og, men blir vel ikke billigere av det (om de finnes). :p
 
Den har det samme problemet (ihvertfall i mine øyne) som litt for mange vintageklokker: For falmet/stygg skive.


Folk betaler jo mer for Rolexer med falmet skive...



Mange av klokkene som er "high end" idag har ikke alltid vært det.

Rolex var ikke noe prestisjemerke for 60 år siden. Glashutte Original langt derifra. Og sikkert mange flere.
 
Det kan så være, men en klokke med såpass falmet skive er for meg noe man kan kjøpe fra favorittmerket for å ha liggende i klokkeboksen, men ikke noe jeg faktisk ville brukt. Mer enn i svært sjeldne tilfeller.
 
Du vet at det finnes firmaer som restaurerer skiver?


Her er min gamle IWC som fikk en skiverestaurering i Sveits. Betalte 2300 for jobben. Gikk ikke innom en butikk, da ville det nok blitt langt dyrere.


l1030286i.jpg



img1041vq.jpg
 
Du vet at det finnes firmaer som restaurerer skiver?
Jada, men flertallet "restaurerer" dem vel strengt tatt ikk - dvs., det kommer an på hva du legger i ordet. Den vanlige metoden er tilsynelatende å male over hele skiven og tegne på teksten igjen til slutt. Man finner mange "fine" Omegaer på bukten med både Omega og Seamaster-teksten litt ute av vater og originalens linjer. En "re-dial" har vel og tilnærmet null brukt/samlerverdi.

Når det er sagt, synes jeg unektelig ditt eksemplar ser bra ut! Men det kan jo og være at det faktisk bare er "vasket" og ikke repainted. Uansett ville jeg vært redd for å satse på at en sånn operasjon nødvendigvis ble bra.
 
Skal høre med vedkommende hvem som har gjort det, men det er et at de mer seriøse firmaene.

Angående samlerverdi så er den i mine øyne langt flottere nå enn før servicen. Dessuten har den tilhørt fatterns far, så verdi har lite å si.

Rart det med verdi på klokker. At redials er fy i klokkeverdenen. Tviler på at klokkeprodsentene har noe imot at man holder klokkene flotte.
 
De går jo for penger de og, men ikke like mye som de originale. Får jo litt dårlig rykte av at mange prøver å pushe dem som originale og. Men med det resultatet der er det jo en no brainer - spesielt med affeksjonsveriden i tillegg. Uten den ville man kanskje ikke brukt såpass på den heller.