Innbytte av klokke hos bruktforhandler

Medlem
29. aug. 2011
Innlegg
432
Sted
Tromsø
vet dette har vært diskutert enkeltvis i andre tråder, men håper det er greit å opprette en egen tråd.

Er det noen som har erfaring med å ta med innbytte av klokker hos (brukt)forhandlere, evt i utlandet. Hva er evt deres erfaringer?
Er det kun vintage dette er relevant for?

Jeg har en mint 2017 Rolex expl 1 som jeg kunne tenke meg å bytte i noe vintage/semivintage og kunne gjerne gjort dette i forbindelse med planlagt tur til London senere i høst. Vil dette lønne seg?

PS! Jeg skjønner at jeg må gå på rødt på tur tilbake;)
(@Edzilla har du noen tanker?)
 
Ja, var det jeg regnet med. Og har registrert at vintageprisene rundt burlington arcade er på en annen planet enn resten av verden.
 
Du får de beste prisene på Vintage her hjemme. Kanskje vanskelig å finne det rette objektet her, men finner du klokken her har du oftest en svært god pris. Lykke til.
Takk for fornuftig svar Tom. Du skal ikke selge noe av snadderet ditt etter å ha fått inn 671? Eller er du som meg at du kjøper og bruker og ikke selger :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Å gjøre en god deal på vintage er ikke synonymt med å handle i London. Legger du til innbytte i tillegg kan du like gjerne kaste penger ut av vinduet.

Norskkjøpte klokker oppnår du nok best pris på her hjemme. På vintage synes jeg at prisene på vintagerolexforum er relativt sympatiske. Mulig mye har forandret seg, en stund siden jeg aktivt fulgte med på dette markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Takk for fornuftig svar Tom. Du skal ikke selge noe av snadderet ditt etter å ha fått inn 671? Eller er du som meg at du kjøper og bruker og ikke selger :D
Nei jeg skal nok dessverre ikke selge noen vintage Rolex, disse er først og fremst en glede å bruke - dernest en pensjonsforsikring hvis alt går til helvete. Går ting enda værre har jeg adekvate løsninger. :)