InHouse fra Breitling

Medlem
22. juni 2009
Innlegg
211
Sted
Danmark
Endelig kommer Breitling med klokker som har deres eget værk i. Ser godt ud..... Priser fra dkr. 48000.

Caliber B01.
Breitling-B01-movement.jpg

Breitling-B01-movement-2.jpg

B0105.jpg

B0106.jpg

B0110.jpg

B0104.jpg


"To guarantee its long-term independence and ensure that it has complete control over quality, Breitling is launching its own mechanical chronograph movement. The accurate, reliable, sturdy and efficient B01 is directly in line with the philosophy of excellence that the brand has been pursuing for 125 years. This new caliber has a column wheel, a vertical-trigger mechanism and a power reserve exceeding 70 hours, which ensures that the movement has a more regular rate. It was designed to maximize functionality and safety when in use. Breitling also gave it some assertively innovative features intended to increase its ease of manufacture and use, including a patented mechanism for auto-centering the reset hammers and an exclusive index regulator system that allows the watch’s timing to be quickly customized to the wearer. The B01’s intelligent architecture also offers significant
advantages in terms of maintenance."
 
Nydelig urverk og interessant utvikling, men utseende på klokken gjør meg svimmel.
 
Har sett den i vinduet hos Bjerke og må si jeg likte den bedre på bilder enn i virkeligheten (det er sjelden det går den veien). Ellers topp at Breitling kommer med eget verk, håper det er et solid og pålitelig urverk slik den gamle arbeidshesten var (7750). Ser det allerede ligger en til salgs på Finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19625706
 
Ja - også prisen er til å bli svimmel av, men den underbygger bare det mange ETA-entusiaster hevder: Med et helt selvutviklet verk blir klokkene fort uforholdmessig dyre.
 
Synes ikke 48 000 er så ille for et inhouse chrono-verk egentlig. Du slipper ikke så billig unna med mange andre merker. Tenker på Daytona, Zenith el primero f.eks.
 
Blir forresten spennende å se hva Omega sitt nye inhouse chronograph verk vil lande på i pris når det kommer en gang neste 1-3 år(?)
 
Flott at de endelig har fått eget urverk. Liker ikke utviklingen på designen på de nye modellene. Håper de stapper B01 i ett større hus snart.. :)
 
Breitling er et af mine 5 favoritmærker, og jeg er da glad for at se at de nu er begyndt at lave inhouse, men jeg bliver nok aldrig køber til det desværre.... Jeg kan sagtens "nøjes" med deres flot finisherede ETA værker.

Mit Breitling Steelfish taber ca. 2 sekunder pr. uge, så det kan nok ikke gøres meget bedre.....
 
Var litt fristet av denne på Finn, inntil jeg kom på at jeg egentlig foretrekker børstet framfor polert stål :) Men et pent ur, selv for meg som ikke er spesielt begeistret for moderne Breitlinger i utgangspunktet.

Må få bemerke at Finn-bildene har jeg sett på en amerikansk annonse på Watchnet også, så jeg ville ikke nødvendigvis tatt dette salget for god fisk. En (eller begge) har lånt bildene.


Edit: Eller så er det den aktuelle klokken i annonsen han har kjøpt fra USA. Og da kan det jo godtas at han gjenbruker bildene :)