Info ønskes - samletråd

Medlem
2. nov. 2012
Innlegg
132
Sted
Oslo
Ser at det dukker opp flere tråder hvor info om div eldre ur og lommeur søkes.
Fant ikke noe generell tråd for slike poster og da jeg tenker det er unødvendig med enkeltråder, tar sjansen på å opprette en samletråd hvor info om eldre ur kan etterspørres. (Om det allerede finnes så beklager jeg, men jeg fant ingen tilsvarende tråd)

Jeg åpner dermed ballet i håp om å få litt info, forstrinnsvis modell/ref nr, om følgende ur:



Den ble båret av en gjest i et 30-årslag som hadde arvet den etter sin farfar. Jeg har alltid vært en sucker for utradisjonelle kasser og må si denne gikk rett hjem hos meg..
 
Hva vil nyere dato si?

Har prøvd å google evidenza uten å finne noe tilsvarende ur. Alle de jeg finner har slette kasser, ser en del større ut og har tilsynelatende krummet glass(?).
 
Så den hører kanskje ikke hjemme i Vintageforumet? Er det 30 år+ som gjelder? Jeg ble vel lurt da jeg hørte det var arvegods etter farfar..


Om noen uansett har noe info så tar jeg gledelig imot..
 
Så den hører kanskje ikke hjemme i Vintageforumet? Er det 30 år+ som gjelder? Jeg ble vel lurt da jeg hørte det var arvegods etter farfar..


Om noen uansett har noe info så tar jeg gledelig imot..

Alle innlegg er velkommen på vintageforumet, jeg ville bare peke deg i riktig retning. "Art Deco" og tonneau kasser var stort på 1930-40 tallet og hadde en
oppsving på 1970 tallet. Jeg tror denne er senere, kanskje fra 1990 tallet da det er en automatic med sub sekund og dato klokken 6:)
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Petersc
Kanskje bedre å legge denne her, enn å lage x antall egne tråder? Hva er best practise når man lurer på hva slags ur man har i hånden - og evt om det er noe verdi å snakke om?

Mvh

IMG_6779.JPG