I'm back...I think....

Overseas Chronometre er den siste jeg hadde kvittet meg med hvis det var min samling, den er helt nydelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: The Player
Velkommen tilbake, @Celter .

Interessen går selvsagt opp og ned. Sidens sist så har jeg slanket min samling betraktelig....

Du skal selvsagt ikke selge en eneste VC - de utgjør den perfekte duoen. Stålsuben tror jeg derimot du kunne klart deg helt fint uten :)
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Hallo, gamle venn. Godt at du er ute av vinterhiet igjen. Tenkte faktisk på deg for bare et par dager siden. Hyggelig at du etterspør meg, og svar har du jo allerede fått.

Hvis jeg på et eller annet tidspunkt kommer tilbake til gamlelandet skal det arrangereres et godt gammeldags GTG på Champagneria, og det blir hverken godt eller gammeldags om ikke du er tilstede.

Om du tilfeldigvis skulle befinne deg i den nordøstre delen av USA så må du si fra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hei Minuteman, ja det var tider det, både i Champagneria og hos Lie på nyåpningen på Aker brygge. Det som hendte der er jo legendarisk.....
Jeg er jo i USA fra tid til annen, men aldri i nord-øst. Hvis jeg kommer på de trakter skal jeg i alle fall ta kontakt. Regner med at du savner gamlelandet etterhvert og kommer tilbake..
@The Player, hyggelig å høre fra deg. Det var mange hyggelige møter for 2-3 år siden. Tid for GTG?

Jeg har fått mange forslag til hva som bør ut av samlingen. Flest stemmer for og flest stemmer mot har vel VC Chronmometer fått. Det er jo litt spesielt! Ellers har vel alle klokkene unntatt VC Automatic fått høre at de kan unnværes. Er fremdeles i tvil, det er mye nytt som frister og har ikke lyst til å sitte med altfor mange klokker. På den annen side angrer jeg på alle de klokkene jeg har solgt. Det skal ikke være lett.
Til dere som har slanket samlingen, any regrets?
 
Jeg slanket samlingen ganske kraftig og angrer for så vidt ikke på det. Det hender det kommer et stikk av misunnelse når noen sporter et ur jeg likte godt, men det går fort over. Hvis det ikke går over, så får man heller begynne å kikke etter dem igjen.

Når det gjelder: "Hvem skal ut"-oppgaven, så er det kanskje mange som tenker at VC Chronometeret er litt for lite? Er ikke det 37mm?
 
Ja, du har antakelig slanket samlingen betraktelig. Jeg glemmer ikke din fantastiske julekalender. Ja, jeg er enig i at 37mm i dag er litt for lite for de fleste.
 
Jeg skal ikke gi deg noe råd om hvilke(t) ur fra din flotte samling som skal ut. Jeg har bare lyst å dele hvordan jeg tenker om antall ur i egen samling.

Selv liker jeg å bruke det samme uret 2-3 dager, dette sikkert mye pga dette er gangreserven på mine Panerai's og min Speedy;) Med 3 "daglig-ur" å bytte på, så rekker jeg over alle i løpet av en uke. I tillegg er det greit med noe til pent og en ekstra som kan ta litt "beating".
Altså - 5 ur er det optimale for meg og kanskje for deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Jeg liker samlingen din og hadde jeg måttet redusere med 2 så hadde svart VC og IWC gått ut. Svart VC fordi den er for lik blå VC og IWC fordi den IMO ikke tilfører samlingen noe
 
Det er bestandig leit å nedgradere klokeboksen, men strengt tatt så er det lite jeg har angret på. Det verste salget mitt var vel en DJ med blå skive fra 1971 - fødselsår og greier...idiotsalg!

GTG?
Selvagt @Celter - kommer en liten PM om ikke så mange dagene...
 
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering om resultatet av mitt ønske om oppgradering av klokkeboksen.

Ut gikk denne: ( etter mange kvaler)



Deretter ble denne offer i en byttehandel:



Til slutt forsvant denne:


Så til nyervervelsene. Den første som kom var JLC i RG 40 mm. Jeg syntes jeg burde ha en dressklokke i gull og denne synes jeg er flott.



Deretter slo jeg på stortromma og kjøpte denne:



Til sist kjøpte jeg en klokke jeg har hatt lyst på lenge. AP ROO Safari. Har også bestilt lenke til denne:




Så nå er jeg fornøyd i denne omgang.

Jeg sitter igjen med 2 dressur ( JLC og ALS)
2 sportsur ( VC Overseas og AP ROO) og
2 Rolex ( 14060 og 16613)

Hvis du spør meg om samtlige er "keepers" svarer jeg selvfølgelig JA. Det er fordi jeg har forstått betydningen av ordet "keeper". Det er en klokke som du ennå ikke har bestemt deg for å selge:)
Alle de klokkene jeg har solgt har en gang vært "keepers"
 
Her syns jeg du gjorde det rette, og tok en allerede flott samlingen ytterligere ett steg opp! Gratulerer med nytt, og velkommen tilbake @Celter! :)