I'll take you to the moon

Medlem
19. mars 2012
Innlegg
553
Sted
Viken @svevern
I fjor kjøpte jeg en Rolex Daytona som egentlig skulle være til min førstefødte, tanken var at jeg skulle gravere inn hans navn og fødselsdato og gi den til han når han ble gammel nok. Men jeg har ikke gjort det enda. Noe som var en lettelse når jeg prøvde Speedmasteren. Følelsen jeg fikk fjernet all tvil, det var denne klokken han engang i fremtiden skulle få. Litt skummelt, tilfeldig kanskje, men andre kan mene at det var en mening med det. Jeg vil ikke påstå at jeg personlig er så engasjert i klokkens historie som mange andre. Historien er kul, men det var følelsen av å ha klokken på armen som førte til at den ble kjøpt. Hesaliten (plexien), enkelheten men kompleksheten av skiven og linjene på kassen er unik. Speedmasteren er en utrolig flott klokke som alle burde prøve (OBS: mulig det ender opp med kjøp). Den er et ikon, en klassiker og en klokke som aldri kommer til å bli gammel.

Jeg endte ikke opp med den originale «måneklokken» med den nye store boksen og alle duppedittene som fulgte med – unødvendig spør du meg. Noe jeg fortalte selgeren hos Urmaker Bjerke når jeg prøvde den. Da foreslo han heller at jeg burde kjøpe en Omega Speedmaster TinTin, og bestille opp en original Speedmasterskive og et originalt baklokk. Dette er tydeligvis noe Omega offisielt tillater. På den måten droppet jeg «tullet» og kjøpte heller OEM-tilbehør som remmer, c-spenner, clasp og gikk naturligvis for inngravering på baklokket umiddelbart denne gangen.

Det eneste negative å si om klokken er lenken, jeg synes den virker slarkete. Det er noe med låseclaspen på den som ikke gir meg samme godfølelse som kassen, skiven og chronographpusherne. Jeg har derfor ingen planer om å gå med klokken på lenke, men vil virkelig nyte alle remmene jeg kjøpte. Om junior har lyst til å bruke lenken vil jeg selvfølgelig spare den til ham.

Hos Urmaker Bjerke fikk jeg utrolig god service (som alltid). Jeg har ikke en eneste negativ ting å si om hverken de eller prosessen. Det er hyggelige folk som tar seg tid til kunden og virkelig kan faget sitt, kommer med gode anbefalinger og leverer gang på gang.

Her kommer bilder fra unboxingen i dag. God pinse og hurra for 17. mai.

1_svevern_web.jpg

2_svevern_web.jpg

3_svevern_web.jpg

4_svevern_web.jpg

5_svevern_web.jpg

6_svevern_web.jpg

7_svevern_web.jpg

8_svevern_web.jpg

9_svevern_web.jpg

10_svevern_web.jpg

11_svevern_web.jpg
 
Gratulerer! Kjenner at jeg angrer på at jeg lot min moonwatch gå når jeg ser bilder som dette. Den gjør seg knallbra på rem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Svevern
Gratulerer! Kjenner at jeg angrer på at jeg lot min moonwatch gå når jeg ser bilder som dette. Den gjør seg knallbra på rem.
Tusen takk for det @bragemann jeg er helt enig, synes den er penere på rem en den "jalla" lenken. :p

Gratulerer med en klassiker :)
Tusen takk, jeg skjønner nå hvorfor den er en klassiker. Det er virkelig en fantastisk klokke.