Ikke veldig glad i kø

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Innlegg
4.312
Sted
Trondheim
1AC347DB-98C8-4301-B09D-78C380574439-6669-0000039D407E97E2_zpsfa8905f5.jpg


Om få dager tar jeg i bruk kollektivfeltet og reduserer kjøretiden til jobb med to tredeler :) Scooter er et undervurdert fremkomstmiddel i Norge. Billig i innkjøp, billig i drift, først i lyskrysset, kan bruke kollektivfeltet osv osv. Mot plaskregn finnes det regnklær.
 
Redigert:
Grattis!
Har funnet ut det samme, bare med veteran Ala mcqueen...
Fløyt når jeg passerer ;)

1964_Triumph_Thunderbird.jpg
 
@mikkemus23, noen "sjarmerende" oljeflekker blir det, men som de sier; er det ikke olje under den, er det ikke olje i den....

Min er pre unit, men ellers helt lik.
 
Redigert av en moderator:
@mikkemus23, noen "sjarmerende" oljeflekker blir det, men som de sier; er det ikke olje under den, er det ikke olje i den....

Min er pre unit, men ellers helt lik.

Er vel sånn det skal være med stort sett alt Triumph har laget :D Er jo litt av sjarmen det!
 
Redigert av en moderator:
Ja, 49cc for å være nøyaktig :)
Har ikke fått den ennå da de måtte bestille vindskjerm og toppboks til meg, vil jo ikke bli unødvendig våt :)
Farten er det jo ikke lov å gjøre noe med, den er jo begrenset etter gjennomtenkte og fornuftige vurderinger gjort av et usedvanlig oppegående utvalg i en eller annen smart eu-kommisjon ;)
 
Redigert:
Kjør på Entropy. Regner @Minuteman kan spore opp en gammel Tempo i bygdenorge som du kan ta utgangspunkt i :)
 
Redigert av en moderator:
Scooter er undervurdert, ihvertfall hvis det er 125cc eller større.
Jeg fikk en skikkelig øyeåpner på en tur med samboeren i Santorini for noen år siden. På en 250cc burgman mener jeg det var. Nydelig vær, helt uakseptabelt påkledning, pottehjelm, samboerens pupper i ryggen og massevis av nydelige veier og fantastisk natur. Hadde det helt topp. Og fikk noen opplevelser der som jeg vil si er noen av de beste mc-opplevelser jeg har hatt.

Og dette kommer fra en person som for få år siden, ikke ville tatt i en scooter med ildtang engang. Hele mc-karriæren min har kun handlet om mest mulig carbon, minst mulig vekt og mest mulig effekt.

Så jeg skal ærlig innrømme at jeg elsker scooter (til sitt bruk;) )
 
Jeg lar ikke Secondman kjøre/kjøpe moped, men en lettvekter er ok. Når du aldri kommer over 45 km/t er moped et livsfarlig fremkomstmiddel. Til og med i 50-sonen skal bilene kjøre forbi og det blir trangt og utrivelig som bare fanker'n.

For ti års tid siden hadde jeg en av mine førerkortløse perioder og ble henvist til å kjøre moped. Kjøpte en ny Yamaha Aerox scooter, som etter et par timers modding gjorde 95 på flat vei. Uten dette inngrepet hadde jeg ikke våget meg ut i oslotrafikken.

Etter en periode på denne farkosten føltes det godt med noen uker på vann og brød - betalt av staten.
 
Hehe, som sagt er den ikke levert ennå. Møtte selv en ivrig konstabel som ville låne førerkortet mitt en periode for noen år siden. Fikk aldri noe serverining jeg da. Mulig han fant igjen sitt eget og kunne levere mitt tilbake før han følte at jeg måtte få noe igjen for å låne det bort. I den perioden (og etterpå også) kjørte jeg en sportslig Piaggio 50 som med enkle grep gjorde 85-90. Nå ble jeg fortalt at de hadde begynt ned diverse elektroniske begrensninger i tilliegg til det mekaniske.
 
Har kjørt rundt på en sånn en de siste somrene.

TGB

En TGB R50X
Til småturer innen for ring to fungerer denne helt perfekt, slipper bompenger og lett å parkere. Trenger ikke noe ekstra omf her, Oslo trafikken går jo aldri fortere enn 60 uansett. For 17k var det ett rimelig enkelt alternativ når jeg kjøpte denne for snart 6 år siden, nesten 10k billigere en Aprilia sin modell som faktisk er treigere.

Så gleder meg til det blir litt varmere i været og grus og dritt er feiet bort:cool: