Ikke råd til ny bukser...

Medlem
25. des. 2011
Innlegg
701
Sted
Fredrikstad
Hva synes dere rundt moten med korte bukser....

Personlig synes jeg det ser ut som man ikke har råd til nye bukser.
 
Spørs hvor korte buksene er, og ikke minst Hvaslags sko du bruker.
Flotte sko, greit at buksene ikke dekker over.
 
Denne trenden har gått meg hus forbi. Deilig med kort bukse på sommeren(les: shorts), men er vell kanskje ikke det trådstarter mener? :p
Sleng gjerne inn et eksempel bilde :)
 
Hvis du sikter til "korte" dressbukser, altså bukser som stopper ved anklen ca, så har ikke jeg noe imot det. Synes faktisk det er stilig dersom buksen sitter fint og man har et par pene sko f.eks double monk straps :)
 
Det er ikke meg du har sett da? Lange shorts, rakksokker og crocs.... :mrgreen:

Edit: ja, og en grov skjorte. Leve grungestilen!
 
Det funker av og til, av og til ikke. Umulig med fasit på slikt. Når det ser bra ut er det ok. Har aldri hatt noe mot noe som ser bra ut, uansett stil.
 
Jeg er gammel nok til å huske forrige gang høyvannsbukser var mote. Det så idiotisk ut da, og det gjør det fremdeles. Generelt sett er det en god ide å ikke hive seg på klestrender som ikke tar hensyn til menneskelig anatomi. Åttitallets to-nummer-for-store sekkedresser var like lite flatterende påkledning som dagens to-nummer-for-små-Stureplantøy. Når man ser enkelte av benklærne som klistrer seg ukledelig rundt blekfete fjortishofter skulle man tro de var designet av noen som kun hadde en vag teoretisk anelse om hvordan et menneske ser ut; livet i rumpesprekkhøyde, fleskeklemmende mangel på plass i setet, og bena for korte. En av fordelene med å tilhøre det lukeparkeringsmestrende kjønn har vært at man stort sett slipper å ikle seg utfoldingshemmende tøy. En studie av unge menn som vrikker seg anstrengt avgårde i buksepåtvungent snegletempo, som et knippe dårlig stappede pølser, kan tyde på at dette fortrinnet er i ferd med å forsvinne.

Og la meg ikke begynne på saggemoten.
 
Sier meg litt enig med Hopalong her.
Tror mye av feilen ligger i at de med forkjærlighet for denne stilen sårt trenger noen runder i skolens gymsal, samt en tur i militæret.;)
Hva blir det neste? At menn begynner å gå til frisøren?:p:cool:
 
Jeg er gammel nok til å huske forrige gang høyvannsbukser var mote. Det så idiotisk ut da, og det gjør det fremdeles. Generelt sett er det en god ide å ikke hive seg på klestrender som ikke tar hensyn til menneskelig anatomi. Åttitallets to-nummer-for-store sekkedresser var like lite flatterende påkledning som dagens to-nummer-for-små-Stureplantøy. Når man ser enkelte av benklærne som klistrer seg ukledelig rundt blekfete fjortishofter skulle man tro de var designet av noen som kun hadde en vag teoretisk anelse om hvordan et menneske ser ut; livet i rumpesprekkhøyde, fleskeklemmende mangel på plass i setet, og bena for korte. En av fordelene med å tilhøre det lukeparkeringsmestrende kjønn har vært at man stort sett slipper å ikle seg utfoldingshemmende tøy. En studie av unge menn som vrikker seg anstrengt avgårde i buksepåtvungent snegletempo, som et knippe dårlig stappede pølser, kan tyde på at dette fortrinnet er i ferd med å forsvinne.

Og la meg ikke begynne på saggemoten.


Meget godt sagt. :D
 
Liker det ikke. Har en dressbukse som er sånn fordi en hipster av en ekspeditør målte hvor mye buksene mine skulle legges opp, og jeg fulgte ikke med. Skjemmes litt når jeg bruker den dressen.
 
Ser meg nødt til å quote noen flotte uttrykk her.

sekkedresser
Stureplantøy
rumpesprekkhøyde
fleskeklemmende
lukeparkeringsmestrende
utfoldingshemmende
buksepåtvungent

Jeg setter pris på folk som ivaretar glemte ord og uttrykk, men like mye de som gir oss nye som vi sannsynligvis trenger uten at vi var helt klar over det :)
 
Liker det ikke. Har en dressbukse som er sånn fordi en hipster av en ekspeditør målte hvor mye buksene mine skulle legges opp, og jeg fulgte ikke med. Skjemmes litt når jeg bruker den dressen.

Slikt kan ofte fikses igjen for noen få kroner!
 
Å kjøpe for korte bukser for å flashe skoene sine er som å stappe gensern ned i buksa for å flashe beltespenna. Nei takk.