Idé for TS-treff: Kjeller flyplass, kombinert klokketreff/flytur

Finfint :) Da må vi få til dette utover våren en gang. Det blir flyturer med én av gangen, naturlig nok, da både Tiger Moth og Cub er toseters fly. Regner jo med at praten går greit blant de som er på bakken så lenge :D Kan også muligens få til en pilot til, så kan vi fly begge Tiger Mothene i formasjon, det er litt gøy! Så går "inntektene" (det vil si det det koster for flyleien) til en god sak også - videre drift av veteranflyene i Nedre Romerike Flyklubb - Veteranflygruppen, som har fått kulturminnestatus av Riksantikvaren :)

Må si dette var et meget bra initiativ! Tviler på at jeg får slengt meg med grunnet avstand og timeplan, men det hadde vært moro :)

Du får stikke innom flydag på Tynset, eller Røros hvis det blir noe av i år :) Vi er rundt omkring i landet på forskjellige flystevner, deriblant Lista, Tynset, Jarlsberg, Geiteryggen osv :)

Bare man ikke forviller seg inn i innflygningsområdet til Gardermoen da.. :)

Kunne vært gøy å være med..!

Nå er Tiger Moth-sesongen i gang, som noen kanskje så i tråden jeg lagde i går. Så nå syns jeg vi skal få til treff på Kjeller snart! Vi har ofte rundflyging i helgene, og det er kanskje det som passer best for folk? Var ute med Tiger Moth senest i dag formiddag :)

Lett med!
Ferdig med eksamensperioden 27. Mai, etter det er jeg all in :D

Hei

Er dette kun for veteranene her på TS,eller kan ferskinger også vurdere og ta seg en tur?

Mvh
Bjørn

fersking

Så bra!
Er veldig klar for klokkeprat i solen og en flytur hvis det lar seg gjøre:D

Alle skal få ;)

Jeg skal høre med styret i Veteranflygruppa, som jeg forøvrig er medlem av, når jeg kan disponere flyet. Så finner vi en lørdag eller søndag det passer for en del folk, og kjører på :) Kan høre om jeg får låne grillen i klubbhytta også, så kan man ta med noe å tygge på også.

Er ingenting i veien for å arrangere flere slike dager utover sommeren også!

Forøvrig må jeg opplyse om at alle må være med og betale for flyleie. Nøyaktig hvor mye må jeg finne ut av, det avhenger litt av hvor mange som stiller opp og sånn.

Det hadde vært glimrende om det ble satt en dato for dette!
Hadde vært veldig moro om vi fikk dette til!:D

Alle skal få ;)

Jeg skal høre med styret i Veteranflygruppa, som jeg forøvrig er medlem av, når jeg kan disponere flyet. Så finner vi en lørdag eller søndag det passer for en del folk, og kjører på :) Kan høre om jeg får låne grillen i klubbhytta også, så kan man ta med noe å tygge på også.

Er ingenting i veien for å arrangere flere slike dager utover sommeren også!

Forøvrig må jeg opplyse om at alle må være med og betale for flyleie. Nøyaktig hvor mye må jeg finne ut av, det avhenger litt av hvor mange som stiller opp og sånn.

@ semmern:

Er det noe nytt å melde om fly-GTG? :D

Har ikke glemt dere ;) Skal høre med resten av styret i Veteranflygruppa om vi kan låne en av Tiger Moth'ene en hel dag, og så er vi good to go når vi finner en dag som passer for alle.

Hva passer best for folk? Helg eller ettermiddag i ukedag?