I love vintage Heuer! Do you?

Medlem
26. feb. 2014
Innlegg
944
Sted
Bergen
Kanske finns det redan, men borde vi inte ha en vintage Heuer tråd? Ett märke som en gång i tiden gjorde så väldigt mycket rätt. Det blir väl ibland bra nu också, men så ofta är det inte :)

Tack vare lite tjat på @Anders fick jag tag på vad som nu är en av mina absoluta favoriter, en Siffert Mark 4 (Mark 5 dial). Så när passionen nu är väckt (och oh boy är den väckt) så vore det ju flott att se vad andra har i boxen av vintage Heuer.

Så jag börjar med min enda Heuer för tillfället (hoppas att det blir fler med tiden...):

 
Nydelig! Panda og blå detaljer - innertier! :)
Her er min, 1970 Heuer Camaro.
FE0D6CF5-FD4E-485A-8D90-AFD1A419FC39_zpsnkkibgdb.jpg
 
OK, då får jag fortsætta med lite fler bilder då. Denna blev med mig ett kort tag. Insåg åter igen att jag alltid føredrar orginal framfør restaurerat. Så var det också med SM300. Inte førren jag fick en som var orginal var jag helt nøjd. Vill gærna ha en Bundeswehr i framtiden, men då med 3H dial och flott patina. Så nu har denna hittat ett annat hem hær på TS.

 
Så hyggelig å se Sifferten på en TSer som setter pris på den!

Vintage Heuer var min første horologiske kjærlighet, og Autavia Siffert min første grail. En stund var det tre Autaviaer i samlingen, nå er det kun denne igjen:



Heuer Autavia 73663, manuell cal 72. Jeg har alltid vært svak for både 3-6-9 chronoer og panda-skiver, denne Autaviaen i Sifffert-farger er alt jeg elsker ved en chrono. (Dessuten et pluss for å være uten dato, når man bruker et ur sjelden og quick set var et fremmedord ;) )

Ellers har jeg en Luftforsvaret flyback chrono, det helt åpenbare militære uret for enhvert norsk samler. Veldig glad i denne, og om man skal tro inskripsjonen på baklokket, av samme årgang som meg. Blir ikke bedre enn dette.