Nettopp. Men jeg skjønner ikke hvordan magnetisme kan få den til å gå sakte.Ja og at den går vesentlig for fort
Nettopp. Men jeg skjønner ikke hvordan magnetisme kan få den til å gå sakte.Ja og at den går vesentlig for fort
Nei...I ditt tilfelle er det nok ikke magnetisme siden halting er så bra.
Jeg googlet spørsmålet, og visstnok kan en klokke gå saktere dersom det er andre deler enn balansefjæra som blir magnetisert - det gir større motstand...Nei...
Men, nå er den uansett på service, da. Jeg var bare litt nysgjerrig på hva som kunne være problemet, siden de to parameterene så så bra ut på timegrapheren.Takk for alle svar.
![]()
Nå er det for sent, men den sakker typ halvannet sekund i timen når jeg bruker den også.Jeg ville først, gjennom en uke, prøvd å legge klokken i en annen posisjon enn den pleier når den ligger i ro. Om du vanligvis legger den flat kan du forsøke å ha den på siden med kronen oppe, merker du en forskjell blir det om å eksperimentere til du finner riktig stilling.
Forsøkte du å regulere den? Det er ikke vanskelig utenom på f.eks Rolex der man må ha spesialverktøy/kunnskap på de aller fleste da det er reguleringskruer rett på balansen. Jeg kjøper en god del klokker i løpet av et år, ca 50 klokker kjøpte jeg i fjor, de fleste er solgt igjen. De fleste har trengt regulering, til og med noen av de nye. ETA 2824-2 er straight forward.Nå er det for sent, men den sakker typ halvannet sekund i timen når jeg bruker den også.
Nei, men antakeligvis hadde det funket. ...men i og med at finishen trengte en "reset", og jeg fikk til en god avtale med selger, ble det service hos autorisert verksted.Forsøkte du å regulere den? Det er ikke vanskelig utenom på f.eks Rolex der man må ha spesialverktøy/kunnskap på de aller fleste da det er reguleringskruer rett på balansen. Jeg kjøper en god del klokker i løpet av et år, ca 50 klokker kjøpte jeg i fjor, de fleste er solgt igjen. De fleste har trengt regulering, til og med noen av de nye. ETA 2824-2 er straight forward.