Hvorfor bruker du klokke?

Jeg går med klokke og da fortrinnsvis med Rolex i håp om at andre mennesker skal legge merke til at jeg bærer en grisedyr klokke.
 
Jeg bruker klokke for å kunne koordinere enkle- og kompliserte operasjoner, selvfølgelig en mekanisk som "Murphy" ikke greier å lade ut. Klokke på mobil er kun en av mange gadgets som folk stoler på helt til de har glemt, mistet, ødelagt eller har mistet dekning på. Get a life. :mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Primært for å enkelt vite hva tiden er. Ble lei av å plukke fram Tlf hele tiden. Jeg bruker klokke fordi jeg er fascinert av urologi. Teknologien, historien blandt produsentene, kunstverkene klokkene er, både mekanisk og estetisk. Og jeg bruker klokke fordi jeg husker at jeg fikk min første klokke, en mekanisk blå greie :)
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM og Grendel
Jag använder klockor primärt som ett smycke som är funktionellt. Dock låter smycke väldigt jålete men det är hantverket och funktionen som får mig att bli glad!

Alla som säger att varumärket inte spelar någon roll ljuger! Sedan att man inte kan identifiera sig med alla märken är något annat.

Men det som många glömmer i vår hobby är att klockor är en bärkraftig lyxprodukt och är ingen slit och släng produkt. Klockan förtjänar omvårdnad,service och det är även det som skapar ett extra band mellan mig och mina klockor. Blir extra glad när någon har tagit vara på all service historik så att man kan följa resan.

Jag älskar historier och är i tillägg lagom sentimental av mig. Detta innebär att jag ser mina klockor som en stor del av mitt egna liv och historia :)
 
Jeg går med klokke og da fortrinnsvis med Rolex i håp om at andre mennesker skal legge merke til at jeg bærer en grisedyr klokke.

Dette er jo et meget presist svar.
i tillegg så er klokke det enkleste verktøyet som viser tiden. Noe jeg og andre faktisk lurer på overaskende ofte.
 
Kan jo ikkje svirre rundt med mobilen alltid! Dessutan, har alltid hatt klokke på armen, og kjenner meg ukomfortabel utan. Litt som å gløyme å ta på seg sko når ein går ut... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg bruker armbåndsur fordi jeg ofte har behov for å vite hva klokken er. Jeg bruker også armbåndsur fordi jeg anser det som litt infantilt å bruke mobiltelefon til å sjekke tiden.

Og selvsagt fordi de er fascinerende små maskiner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Fikk første klokka før jeg lærte og lese den.
Men dette måtte jeg lære for å rekke middag og andre gjøremål.
Så satt jeg og min bror og leste farfars seilas blader der det alltid var en nydelig rolex på baksiden. Husker de kostet 20 000k.
Enn å ha hatt så mye penger.
En dag da prisen hadde steget mange hundre prosent fra da drømmen startet, ja da var det en rlex submariner på hånden.

Mest fantastiske man kan oppleve.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Bruker klokke fordi jeg ønske å vite hva tiden er.
Bruker mekanisk klokke, fordi jeg er møkk lei alle ting som må lades opp hele tiden. Mobil, iPad, mac, headset, powerbank. Tom fjernkontrollen til den nye Apple TV har fått seg ladeport:eek:
 
Klokker har også et design det er artig å leke med.
WP_20170131_12_56_00_Rich.jpg


Denne er bygget av speedometeret til en Mini Cooper MK1.

8