Hvorfor bruker du klokke?

Jeg vil si at interessen for klokker og hvilken følelse de får frem når jeg har de på har mye å si for hvorfor jeg bruker klokker.

Jeg må innrømme at mekaniske ur er det jeg liker best. Jeg føler at det er noe helt spesielt med hvordan de er bygget opp og fungerer, skal heller ikke legge skjul på at jeg også opplever mekaniske ur som mer eksklusivt og at dette bidrar til god følelsen.

Når jeg tar på meg en klokke er dette et resultat av mange timer foran PC, der jeg har sittet og beundret utallige klokker (koser meg skikkelig). Tenkt for og imot i forhold til mange aspekter ved de forskjellige klokkene(funksjoner, utseende, pris, merke osv.). Kanskje brukt tid på å spare til drømmeklokka.

Det at jeg har brukt så mye tid på å finne riktig klokker kulminerer også i følelsen jeg får når jeg tar den på.

Husker den første "fine" klokken jeg kjøpte. Jeg følte meg som 1 million dollar.

Ingen andre la merke til den, men det gjorde heller ingenting for jeg følte meg ny-forelsket og var mer enn fornøyd med å gå rundt i min egen verden:eek:

Har vært avhengig av å ha klokke på armen så lenge jeg kan huske. Primært som et verktøy for å sjekke tiden, etter hvert også for det estetiske. Nå er jeg også interessert i det som skjer på innsiden, som gjør det mer interessant å sjekke tiden.

For å vite hva klokken er slik at jeg ikke kommer for sent til forskjellige ting.
Også slipper jeg å fomle etter mobilen i lomma hele tiden. Også unngår jeg å se ut som en skjermavhengig zombie.;)

no-need-to-fear-a-zombie-apocalypse.jpg

Unntatt når jeg har på meg Rolex selvfølgelig.
Da er det for å dra damer. Damer i fleng sier jeg deg. I fleng!!!:mrgreen:

For meg er det en kombinasjon av to ting - det praktiske, og det estetiske. Det er raskere å kikke på klokken, enn å dra frem mobilen fra jakkelommen. Det sies at klokker er en av de få tingene menn kan smykke seg med, og det er vel en floskel langt på vei. Men likevel? Jeg synes det gir meg noe å kikke på et ur jeg virkelig liker utseendet på.

Jeg går med klokke og da fortrinnsvis med Rolex i håp om at andre mennesker skal legge merke til at jeg bærer en grisedyr klokke.

Jeg bruker klokke for å kunne koordinere enkle- og kompliserte operasjoner, selvfølgelig en mekanisk som "Murphy" ikke greier å lade ut. Klokke på mobil er kun en av mange gadgets som folk stoler på helt til de har glemt, mistet, ødelagt eller har mistet dekning på. Get a life. :mad:

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Primært for å enkelt vite hva tiden er. Ble lei av å plukke fram Tlf hele tiden. Jeg bruker klokke fordi jeg er fascinert av urologi. Teknologien, historien blandt produsentene, kunstverkene klokkene er, både mekanisk og estetisk. Og jeg bruker klokke fordi jeg husker at jeg fikk min første klokke, en mekanisk blå greie :)

• Liker
Reaksjoner: DJM og Grendel
Jag använder klockor primärt som ett smycke som är funktionellt. Dock låter smycke väldigt jålete men det är hantverket och funktionen som får mig att bli glad!

Alla som säger att varumärket inte spelar någon roll ljuger! Sedan att man inte kan identifiera sig med alla märken är något annat.

Men det som många glömmer i vår hobby är att klockor är en bärkraftig lyxprodukt och är ingen slit och släng produkt. Klockan förtjänar omvårdnad,service och det är även det som skapar ett extra band mellan mig och mina klockor. Blir extra glad när någon har tagit vara på all service historik så att man kan följa resan.

Jag älskar historier och är i tillägg lagom sentimental av mig. Detta innebär att jag ser mina klockor som en stor del av mitt egna liv och historia :)

Jeg går med klokke og da fortrinnsvis med Rolex i håp om at andre mennesker skal legge merke til at jeg bærer en grisedyr klokke.

Dette er jo et meget presist svar.
i tillegg så er klokke det enkleste verktøyet som viser tiden. Noe jeg og andre faktisk lurer på overaskende ofte.