Hvorfor blir ikke min klokke solgt!

Altså, hvorfor er det ingen som kjøper MILSPECen eller den 1815en… :love:
Angående den 1815.
Hvitgull kasse hadde sikkert fått mer oppmerksomhet.
Mange nå, ønsker å gå stealth med stål eller stål/sølv farge kasser.
Jeg fikk en del bytteforslag mot fine klokker, men var ikke interessert.
Andre har også meldt seg inn og vi får se hvis de slår på.
Nå er det også sånn at den trenger ikke bastant til å bli solgt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Grendel
Jeg har denne Tudor BB S&G ute til salgs flere steder.
Ingen respons.
Satte prisen utifra hva andre Tudor klokker i stål og gull var lagt ut for på Finn.

Er prisen riktig?

 
Jeg har denne Tudor BB S&G ute til salgs flere steder.
Ingen respons.
Satte prisen utifra hva andre Tudor klokker i stål og gull var lagt ut for på Finn.

Er prisen riktig?

Uten å påstå å være noen ekspert så tenker jeg prisen er høy.
Tilsvarende modell ny med inhouse urverk (som jo gjerne øker prisen) koster 10k mer.
Dette er ikke en spesielt ettertraktet modell tror jeg, det er vel mulig å kjøpe den over disk uten ventetid og uten å fornedre seg for å kanskje få lov til å stå på venteliste, og da er 15-20% for lite å slå av fra dagens nypris (som i tillegg har et annet urverk)
Slå av 30/40% fra det du betalte så skal du se du får solgt den,
 
  • Liker
Reaksjoner: backern87
Jeg er enig i at inhouse urverk øker prisen. Men når man kommer nærmere til hva "inhouse" virkelig betyr i klokkeindustrien og hvordan navnet er melket av varemerker som delvis eller fullstendig pumper sitt "inhouse" urverk hos ValFleurier(Panerai, Baume&Mercier, Piaget, IWC, Vacheron Constantin...), Vaucher Manufacture Fleurier(Parmigiani F., Audemars Piguet, Richard Mille, Hermes og +20? til...) eller Kenissi(Tudor, Breitling, Chanel, Norquain, Tag Heuer, Fortis...) osv.
Blir det virkelig inhouse eller mye bedre enn ETA basene med muligvis inhouse forbedringer?
Der snakker vi mest om inntrykk av prestisje.
Problemet med disse inhouse urverkene, er også at servicen blir dyrere og noen ganger blir ikke en gang personlig, siden man skal få en annen klokke sitt restaurert urverk.
Alt i alt, ser ikke disse ETA utgavene så galt ut, fordi enhver urmaker med grei kompetanser kan jobbe på de (men ja, de kan ikke få tak i tallskiver eller visere).




Ps: posten kan også tilhøre andre avdelinger i forumet.