Hvorfor blir ikke min klokke solgt!

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Innlegg
4.344
Sted
ThePromisedLand
Hadde det ikke vært greit med en tråd der andre med kritiske øyne kunne sett på din annonse og kommet med konstruktive innspill på hvorfor blir ikke min klokke solgt her inne på TS!

Det kan være kvalitet på bilder, info, beskrivelse/tekst, oppsett i annonsen, og med varsomhet, pris!

Men! Det må vare eieren av klokken/annonsen her inne som ber om råd og innspill.
Ikke kom med innspill eller kommentarer på annonser eieren ikke har bedt om.
Sleivete kommentarer er vel ikke nødvendig.
Håper dette kan være en nyttig tråd.

Kjør på!
 
Klokke er jo et råskinn.
Ordentlig holdt av entusiast. Dette bevises også av at kvitteringer etc foreligger.

Fremheve nypris/dagens pris, kunne kanskje være en ide? Det er en kostbar og fin klokke, men merket kanskje 'ukjent' for mange. Du har lagt ved en link, men fremhevelse av nypris er en rask shortcut.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Det virker som markedet generelt er på vei ned. Så det kan bety at folk sitter på gjerdet til ting roer seg. På lengre sikt vil nok salget ta seg opp igjen, og prisnivået vil nok være lavere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere og Phenix
Har for tiden noen klokker for salg, lite respons på annonsene så langt. Hva med denne https://www.tidssonen.no/forum/threads/steinhart-flieger-nav-b-uhr-44-gun-metal-a-muster.71483/, er det fordi det er en Steinhart, er det tekst, bilder eller pris?
Fyr løs...
Jeg synes disse er ganske tøffe, designet er jo en tidløs klassiker (case in point - se post #1 i Dagens Klokke).

MEN - Steinhart-logoen er det som ødelegger for meg når det kommer til din. Uten logoen tror jeg den hadde truffet bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Har solgt Steinhart Osean 1 på Finn. Priset den til kun 2000 da den var 5 år gammel og manglet boks og papirer. Tok 5 minutter fra annonsen ble lagt inn til den ble solgt.

Her hadde den nok ligget ute lenge.
 
Noen som har innspill på denne?:

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som har innspill på denne?:

En av de fineste Seamastermodellene, synes jeg. Innspill på tregt salg? Trolig pga. kjøpt ny fra utenlandsk AD - og (enkelte overdrevne og opphetede) MVA-diskusjoner her på forumet over de seneste årene skremmer enkelte potensielle kjøpere. Men, den rette kjøperen som forstår konteksten kommer nok på banen etterhvert.
 
Har denne for salg med eske (ikke papirer eller dokumentert servicehistorikk), 2010 116234, superjubilee. Akkurat kommer hjem fra ferie og se prisene endrer seg. Hva mener dere er en fair pris? Er for kylling for auksjon uten mistepris :geek:
1695145871739.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som har innspill på denne?:


En av mine favorittmodeller, men uten ny service sliter jeg med å kunne forsvare en prislapp på 30k.

Siden den stammer fra Japan er det innafor å sammenligne med japanske priser, man finner disse med service i samme eller bedre stand til 25 000,- inkl mva og frakt i 'kjøp nå' annonser. Er man villig til å vente på auksjon går de for mellom 12 000 og 15 000,-

Så etter mitt syn er det du kan sko deg på en ny service eller bekvemmeligheten ved et lokalt salg i Norge.

Ripene på låsen er nok overdrevne på bildet, du bør få med flere vinkler i ulikt lys for å vise tilstanden på hele klokken.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Takk for innspill!
Jeg er vel av den oppfatning at prisen min ikke er såå langt unna. Både lignende Seamastere og like annonser jeg har sett siste tiden ligger i det prisleie. Andre har også vært enige om at prisen er riktig. For 12-15 000 hadde jeg heller vurdert å kjøpe en til... :giggle:

Kanskje jeg kan få urmaker (AD) til å vurdere servicebehov.

Bildet av låsen gir ikke et riktig inntrykk av hvordan den ser ut, det har du rett i. Flere bilder kan jeg få til.
 
Redigert: