Hvordan vurdere pris på «brukt» Rolex"?

Jeg ventet 7 mnd på BLNR med levering i april. Ventetideneer er kraftig hypet opp av invistorene med fantasi-annonsene sine.
Det var nok slik før. Men etter Basel så er det nesten umulig å komme på noen liste uten å bygge relasjon med en AD her til lands. Det er mitt inntrykk. Men investorene hyper det for det det er verdt.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Det var nok slik før. Men etter Basel så er det nesten umulig å komme på noen liste uten å bygge relasjon med en AD her til lands. Det er mitt inntrykk. Men investorene hyper det for det det er verdt.
Jeg var innom en AD for en liten måned tilbake og forhørte meg om den nye Tudor GMT. Etter en halv time med hyggelig klokkeprat kom han tilbake med en Rolex sub nodate jeg kunne få kjøpe. Det virket som om det var greit å gi meg denne muligheten etter at han muligens hadde tolket det som om jeg ikke var ute etter å selge den videre med profitt. Jeg ble rimelig lang i maska men takket høflig nei da det ikke var helt helt i den økonomiske planen p.t. Jeg fikk beskjed om at de heller ville sitte inne med den enn å pushe den til gråmarked-aktører. Moralen her er at det nok er mulig å få tak i spikerstål uten å vente til den nyfødte begynner på skolen hvis man er genuint interessert og har litt kjemi med selger.