Hvordan pusser man pleksiglass effektivt?

Medlem
7. nov. 2011
Innlegg
36
Sted
Oslo
Jeg digger vintage klokker, men kombinasjonen av pleksi og et semi tvangspreget forhold til riper gjør at jeg til stadighet drar frem pussefilla og polywatch. Dette er tidkrevende og lite effektivt. Er det noen her som vet om en bedre metode til å fjerne riper? Jeg vurderer sterkt å kjøpe en dremel eller lignende til å få fortgang i prosessen.

Safirglass er ikke et alternativ. Da fortsetter jeg heller med mitt ukentlige pusseritual.

Et eksempel på hvorfor jeg har en greie for pleksi.
DSCN4018_zps88d8bc59.jpg
 
Masse forskjellige måter fra fattigmannsvarianter til proffe. Kjøp deg for eksempel våtslipepapir, opp til 3000, 4000 i grovhet - eller finhet. Ta av Bezel hvis mulig eller tape denne skikkelig (tape = teip :)) Puss forsiktig med et grovt papir, der hvor det er riper. Da blir glasset hvitt, fortvil ikke dog. Finere og finere papir som går over til en autosolpolish til slutt. Autosol kan med fordel byttes ut med polywatch. Har du tilgang til noe du kan sette et ullhjul på, alt fra drill til dreibenk er du også rimelig sikret :) :) :)





Lykke til
 
Kanskje et dumt spørsmål, men det er vel mulig å bytte plexiglass.........eller blir det feil?
Alt som pusses blir vel tynnere i lengden....... :p

Forstår fasinasjonen :D
 
Dette funker veldig bra. Jeg var i overkant drøy og smalt rett på P600. Ripen ble borte, deretter litt polywatch og lett polering og pleksien er som ny. Et aber, p600 spiser pleksi, men ripen var dyp så det var riktig vei å gå.