Hvordan i all verden kan dette være mulig?

Medlem
18. des. 2016
Innlegg
45
Sted
Hordaland
Helt ny her på forumet:

Jeg har jobbet i 25 år hos arbeidsgiver, og er i prosess med å bestemme meg for hvilken klokke jeg skal kjøpe for 25-års gaven.

Jeg er ganske svak for Omega sin Seamaster Diver 300m og Tudor sin BB 36/41. Jeg liker det helt rene uttrykket uten datovisning og annet dilldall.

Om man ser på nettbutikkprisene på klokkene hos f.eks. Bjerke Ur og sammenligner med Urverket.no sine priser ser jeg at det på mange klokker er mer enn kr.10000 i prisforskjell!

Spørsmål:

Hvordan kan butikkforhandlerne overleve med slike prisforskjeller i markedet? Hva er grunnen(e) til at mange velger å kjøpe hos AD? Er det prutingsmuligheter hos f.eks. Bjerke Ur?

Takknemlig for innspill!
 
Man får som regel rabatter hos AD, for ikke å snakke om bedre forsikrings/kjøpsvilkår enn om man kjøper gjennom gråmarkedet.

Om det er verdt det kommer jo helt an på prisklasse, og ditt forhold til din lokale AD.
Om man er en fast kunde så vanker det nok større rabatter enn om man er en førstegangskjøper.
 
Fikk bedre pris på en spill ny Omega Planet Ocean Chrono fra norsk AD (den nye) , kontra en til urverket.no.
Pris 56500 (fra norsk ad) der veil er 72,000 og Urverket kr 57425.

Edit: Sjekket mail nå....58,000 fra Norsk Ad var det, men dog (!)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher