Hvordan holder Breitling seg i pris?

Breitling holder seg generelt ikke spesielt godt i pris.. Tror ikke denne er noe unntak!
 
For å sette det litt i perspektiv; jeg kjøpte en SuperOcean hos Bjerke i 98 og betalte ca 11.000. Nå ligger disse ute til 15K eller lavere, alt avhengig av tilstand - boks+papirer og utført service.

Hadde jeg visst bedre skulle jeg lagt på noen tusen og kjøpt en 14060 i stedet. Men den gang var Breitling "hot".....
 
Faller som en stein i verdi om du kjøper nytt. Sjekk Jomashop for den komboen du kikker på, det er godt mulig du kan knipe inn noen kroner av det eventuelle tapet ved realisering ved å få en med gode rabatter i gråmarkedet. Evt ta en ringerunde til norske ADer og sjekk om de kan ha en på lur som de vil selge til en trivelig pris.
 
Kjøpte denne for 33’ tidligere i år og trodde jeg gjorde et kupp.. helt til jeg fant kvitteringen i esken som viste kjøpspris 26’, fra en norsk urmaker - i 2018

26k for SOH2? Må være vennerabatt, gråmarkedet er ikke i nærheten av den prisen.
 
Breitling er å anse som dårlig invistering som klokker ellers. Dette er klokke du bør regne med faller mer enn Omega etc. Jeg liker selv Breitling og har på min om dagen. (En Stålfisk). Finner du en pent brukt vil du kunne gjøre et varp. Om du liker modellen er det bare å slå til. Det er du som kjenner dine klokkefølelser og hva som gjelder. Slå til. Tro aldri at du vil tjene noe på å kjøpe en klokke. Om noen sier at den vil falle i pris; Hva så? Den tid den sorg. Mye kan endre seg i fremtiden. Og du kan ha hatt mye glede av den før den eventuelt ønskes solgt.

Gi f i bedrevitere!
Go for it!!

8
 
Kort svar: veldig dårlig.

But who cares?
WP_20140926_11_56_24_Pro.jpg


8- )