Hvordan finne ny stem tube til kassen?

Medlem
7. juni 2008
Innlegg
347
Sted
Stavanger
Jeg har liggende en billig asiatisk "dykkerur", hvor gjengene på tuben strippet rett etter kjøp.

I går fikk jeg endelig somlet meg til å ta den ut av kassen. Det ser heligvis ut som det er den som gjengene har feilet på, og ikke kronen.

Men, å finne den rette nye tuben er enklere sagt enn gjort.. Etter hva jeg ser hos f.eks Ofrei og Esslinger er det bare tuber for opp til 2.5mm hull i kassen, og lite med utvendige gjenger. Veldig mye til ulike Rolex-modeller.

Noen som har tips til hvor jeg kan finne en ny tube med disse målene? :)

 
Klokken er en no-name homage, ligner på Sinn U1, men med kvalitet som en gammel Kia... Grei til å trene å skru på, men ikke noe mer.

ingen som vet hvor en kan finne frem til riktig tube, basert på mål fra den gamle?
 
Redigert:
Å finne samme diameter betyr ikke at tuben skal ha samme gjengestigning...
Disse billig klokker som er produsert i Hong-Kong er bruk og kast varer: Det er mulig at de bruker Rolex kopi stem tuber eller Seiko kopi...
Hvem vet.
Du må bare ta kontakt med de som solgt deg klokken og spør...
Eller tar noen mål og søker på stem-tubs på internet...(Ebay..)
Hvis ikke, helt ærlig...Lykke til. Men er det verdt å svette for noe dritt sånn?
Billig er billig og som sagt: Disse er ikke lagd for å gjør deg fornøyd...
De er lagd for å gjør deg tror at du kan erstate det du har ikke råd til med noe som er grei nok og som holder mål.
Egentlig er du bare solgt en "bruk og kast" klokke som er grov lagd med komponenter som er svak.
 
Det blir vel utfordringen da!
Til tross for at det er billig så...
Det å få tak i selger eller "de som solgte"; Jeg vet ikke om det var den boden på hjørnet? (eller noe mer "seriøst").

Hvis du finner noe hos en "produsent"/salgsapparat på eBay som likner.... Kanskje de har noe... Disse homage-produsentene har vel ofte saker som likner. Hvis det ikke er så dyrt så kan det være at du kan være heldig...

Det blir vel som @Hammerfjord skriver; ta en sjanse og prøve....


Lykke til! En utfordring er alltid moro!

:cool:
 
Redigert av en moderator: