Hvordan er dine klokke-rotasjons-rutiner?

Holdt en stund på med å bruke Seiko skx007 som beater på jobb og byttet til Rolex sub 116610 på fritiden, men etter noen måneder så fant jeg ut at Sub'n var mest behalig å ha på armen pga størrelse/fasong og jeg var heller ikke så redd for riper som når den var ny. Nå blir den brukt 24/7 og jeg ser frem til å ha den på armen så lenge den går og henger sammen. Med noen unntak blir den liggende i boksen for å prøve noen av de andre klokkene en dag eller to, men ellers så går det nå i Submariner både hverdags og fest:)
 
Bruker nesten aldri samme to dager på rad og bytter av og til ila dagen. Rotasjonen blir ikke den samme som før siden antall klokker har gått fra 14 til fem :( Men så var det stort sett bare fem som fikk armtid uansett. Det er et gapende hull i boksen etter 214270, så det må snart bli seks igjen. Ellers går det på innfall og kan ikke forklares rasjonelt.
 
Jeg bruker min PAM 328 til det meste om dagen. Det er derimot sjelden jeg har samme reim på to dager på rad, så her er det mange forskjellige klokker i èn. På kveldstid, med skjorte (her sliter jeg å få paneraien under mansjetten), til litt penere bruk, eller når humøret tilsier det, kommer AP´n frem. I dag er det søndag, lite fysisk arbeid, middag hos en klokkeinteressert kompis som ikke har sett AP´n enda, så da blir det AP i dag:)
 
Etter at 16570`n kom i hus har jeg operert nesten som en "en-klokke-mann". Den er den perfekte toolwatch og ser ingen grunn til å ta den av;) Arvegods omega`n får lufte seg litt ved finere anledninger, og har en quarts til golfbruk. Har et merkelig lavt sug etter å kjøpe nytt for tiden, og den følelsen velger jeg å nyte. Hvis jeg hadde meldt meg ut av dette forum, og lagt inn sperre på finn torget så kunne jeg sikkert levd happily ever after på denne måten, men frykter at det ikke blir slik...
 
Rutinen hos meg er at det er en Daytona-dag hver eneste dag :eek: Ihvertfall inntil det kommer noe nytt i hus engang i fremtiden.
 
Rolex'en er nok den som får mest tid. En Tissot PRS516 er også mye ute på tur. Med skinn-rem ble den flott. Min gamle konfirmasjonsgave er ikke ute så ofte, men når Vintage ånden kommer; Tissot PRS518.

Jeg har en Chase Durer Combat Commander. Det var en gammel favoritt. Litt stor nå, men litt artig da det er en uvanlig sak. Nå har den faktisk vært i bruk noen dager.

Den Kinesiske Marinen sitt dykker-ur har ikke kommet inn i noen rutine, enda....

Det er noen andre klokker også, men de brukes sjelden. Blant annet en fin Tag Heuer. Quartz. Det er nok derfor denne fine saken er boks-varmer.

Faste ferieklokken; Tissot T-Touch.

Det er sjelden det er over en uke uten bytte.
Det er nok dagsform og "lenge si'a no" som er avgjørende for byttet. Noen klær matcher noen klokker. Viktig å passe på det!

:cool:
 
Jeg bruker Rolex på kontoret. Da stort sett gull day-date. Denne er på service hos Lervik nå, så da blir det mest Datejust II. Når jeg kommer hjem er det bytte til Pam372. De andre klokkene blir ikke brukt egentlig, så de må revurderes...
 
Rolex GMT II med 40 timers gangreserve brukes 1-2 dager. Så tas Panerai 312 på armen, med en tanke om å skifte tilbake til GMT II før gangreserven på denne er gått ut.
Som regel blir Panerai'n værende på armen for lenge til det - så da blir den gjerne allikevel værende noen dager ekstra;)
Tissot T-touch i titan på natorem, tas på når hagearbeid eller aktiv fritid skal utøves. Annet "ræl" blir stort sett bare liggende i skuffen.
 
Kjører stort sett på med Breitlingen (SOH) når jeg er på forelesning på Blindern, eller alt annet som ikke er jobb, fest eller fysisk aktivitet. Til aktivitet bruker jeg G-shock, noen ganger også Monsteren ( som også er fest-beater).
Ellers så hender det at jeg bruker Tissot Sea-Touchen eller en Autmatisk Hilfiger-klokke( også fest-beatere), bare for å få litt variasjon.
Alt annet enn Breitling er jobbklokke. Ikke at jeg har en veldig fysisk jobb, men den er fortsatt for ny til at jeg vil ta den med på jobb.

Ingen system i rulleringen, men liker ikke å se at klokker stopper :)

(Har også en GC Swiss made, som det har blitt diskutert her tidligere. Den ligger bare i boksen etter at jeg ble medlem her :))