Hvor stor er egentlig forskjellen, 16570 vs 16570 - 3186

Medlem
16. aug. 2013
Innlegg
33
Sted
Rogaland
Vurderte lenge å gå til anskaffelse av en ny Black Bay, men heller nå mer og mer mot Polar 16570. Når jeg leser om denne modellen på nettet ser jeg at de kom med en endring i M serien hvor de fikk i ett nytt verk. Spørsmålet er egentlig hvor stor er forskjellen på disse to modellene. HVordan er verket som står i 16570 vs 16570 - 3186, servicebehov osv osv.

Calle
 
Forskjellene er vel at 3186 har Parachrome spiral (anti magnetisk) og en høyere utveksling på overføringshjulet for GMT viseren.
Holdbarhet og servicebehovet er ellers likt.
 
Ahhh, takk.

Har latt meg forlede til å tro at Rolex tidligere brukte verk i fra annen produsent som de modifiserte og satt inn, lurer på om det var en tråd om Daytona jeg leste om dette. Da beror det hele lit på egen uvitenhet og misforståelse. Var nemlig litt usikker på hvilke verk som satt i de tidligere modellene, om dette var inhouse
 
Var Zenith jeg tenkte på. Takk for oppklaring
Husk at Rolex modifiserte mye på det verket. Modifisert via forenkling. Færre deler og bph - så verket lever lengre uten service og enklere å utføre service på. Alle kan modifisere ting mer komplisert - men få kan forenkle uten å tape produktets opprinnelig ytelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Husk at Rolex modifiserte mye på det verket. Modifisert via forenkling. Færre deler og bph - så verket lever lengre uten service og enklere å utføre service på. Alle kan modifisere ting mer komplisert - men få kan forenkle uten å tape produktets opprinnelig ytelse.
True dat. Det er vel, uten sammenligning forøvrig, Sistem51 fra Swatch et levende bevis for.
K.I.S.S. er et godt mantra å leve etter i så måte.
 
Så det er ikke store forskjellen slik jeg leser det, litt magnetisme men ellers ganske likt....

K.I.S.S. Mantra?
 
En ørliten forskjell på skiven også. Fetere ringer rundt timemarkørene på de eldre. 3186 kom såvidt jeg vet bare med den oppdaterte skiven. De siste modellene med 3185 kunne muligens også ha denne. Jeg foretrekker den eldre varianten.

3185:
DSC_7135.jpg


3186:
DSC08244.jpg
 
En ørliten forskjell på skiven også. Fetere ringer rundt timemarkørene på de eldre. 3186 kom såvidt jeg vet bare med den oppdaterte skiven. De siste modellene med 3185 kunne muligens også ha denne. Jeg foretrekker den eldre varianten.

Står det Rolex-Rolex-Rolex rundt skiven på begge to? trodde det kun var på 3186.

Nope & nope.

Hvis dere kikker på bildene i tråden jeg linket til ser dere at skiven er en "gammel" type. Den nye typen kom på noen få modeller helt på slutten av produksjonsløpet.

RBR finnes på begge så vidt jeg vet.