Hvor sikkert er Payex-hva hjelper det meg som selger ?

Medlem
20. juli 2011
Innlegg
845
Sted
Bærum
Hei, dette har sikkert vært belyst før :
Slik jeg oppfatter det eliminerer ikke Payex mulighet for bedrageri da kjøpesummen ikke blir overført selger FØR
mottaker har bekreftet varen mottatt, dvs ved mottak kan kjøper hevde at objektet er fjernet underveis ?.
(som tidligere beskrevet på forumet) Payex tar vel ikke høyde for at kjøper overtar ansvarsforhold FRA innlevering til postkontor (overnatt express) ?
Har solgt et par klokker nå hvor penger er på konto før avsending, kjøper aksepterer ansvar og risiko fra innlevering postkontor, (FCA kjøpsbetingelser for de innvidde), boks blir forseglet med tråd og lakksegl, det samme med neste "lag" før siste nøytrale innpakning; alt fotodokumentert på vekt for både objekt og emballasje og siste foto på postkontor med utfyllte dokumenter og vekt mottatt på postkontoret. Noen forslag for ennå mer "safe" måte bortsett fra F2F business ? :cool:
 
PayEx, kapitell 2

Til info og foranledningen til tråden var at jeg fikk en mail fra Finn, dvs PayEx på å oppgi konto nummer til "Anne Kristin" som jeg hadde blitt enig med om salgssum på min sub, da jeg ikke hadde snakket med noen "Anne Kristin" sendte jeg en mail til samme person på norsk om å oppgi fullt navn og adresse og fikk følgende svar:
quote:
Hallo

Setter pris på din e-post, dette elementet er virkelig et godt kjøp for meg som det er en perfekt gave til min bursdag folkens, jeg sender det til mitt folk i Nigeria det som en gave og jeg kjøpte den direkte som jeg ikke er i Norge nå for å få den sendt dit med meg selv, jeg vil ha det sendt som en gave til ham det Sender adressen og detaljer er nedenfor:
Omotayo Allen
2 Kabar William Street
Itire, 101014, Surulere
Lagos, 23401
Nigeria.
Unquote

Tror jeg kansje avstår.