Hvor ofte er det forsvarlig å bruke Polywatch?

Medlem
7. sep. 2013
Innlegg
454
Som tittelen sier, hvor ofte er det forsvarlig å bruke polywatch? Jeg vet at det er mikroskopisk sliping av glasset, men om en skal ha en Omega med Hesalite glass for resten av livet? Etterhvert må det nok bli et bytte av glaset, men spør likevel :)
 
Hvis du ikke bruker polermaskin eller noe med sterkere slipemiddel enn polywatch ville jeg tro at ukentlig polering spiser lite nok til at du under forventet levetid ikke vil stå i fare for å måtte bytte glass.
Nå kjenner jeg ikke hesalite-glassen, men er de like "myke" som plast eller er den for hard til å pusses?

Du finner en lang, og kjærlig, tråd om dette glasset her - Omega Speedmaster Hesalite crystal
 
Hvis du ikke bruker polermaskin eller noe med sterkere slipemiddel enn polywatch ville jeg tro at ukentlig polering spiser lite nok til at du under forventet levetid ikke vil stå i fare for å måtte bytte glass.
Nå kjenner jeg ikke hesalite-glassen, men er de like "myke" som plast eller er den for hard til å pusses?

Du finner en lang, og kjærlig, tråd om dette glasset her - Omega Speedmaster Hesalite crystal

Har hørt flere som polert hesaliteglasset med polywatch, så det skal nok gå bra. Om det er hardere eller mykere enn plast vet jeg ikke...

Takk for linken :)
 
Har hørt flere som polert hesaliteglasset med polywatch, så det skal nok gå bra. Om det er hardere eller mykere enn plast vet jeg ikke...

Takk for linken :)

Tror hesalite er like hardt som plast/annen plexi. Kan vel sammenlignes med vanlig akryl glass alt sammen vil jeg tro.

Jeg tror ikke at ukentlig polering er veldig bra. Selvfølgelig er det mye å ta av, men hvis du polerer ganske lenge for å f.eks få bort hver eneste litt dype ripe som kommer så tror jeg det kan ta bort en god del i lengden.

Men å freshe opp glasset litt nå og da tror jeg ikke har så mye å si.

Just my 2 cents! :)
 
Kommer nok ikke til å polert ukentlig. Men dette er et ur jeg kommer til å bruke masse, og som ikke skal flippes. Så det blir nok polert en del ganger i løpet av årene fremover.