Hvor nøyaktige er dine klokker?

Er nok bare å levere den inn til en god urmaker og få dem til å diagnostisere. Jeg tipper det er snakk om magnetisering, det er vel ikke så mye annet som realistisk sett kan stå bak en så drastisk økning i gange? Du sier jo at den ikke har blitt utsatt for deng, og om urverket blir skadet som følge av støt ender det vel opp med stopp/saktere gange, og ulyder i rotor og opptrekk trodde nå jeg...

Nei, jeg tipper det er noe som kan fikses enkelt og greit jeg. Lykke til!

Redigert:
Min rimeligste klokke knuser de dyrere inhouseverkene mine. Omega Railmasteren er spot on innen sekundet for 5 dagen på rad. Det imponerer meg? Hvem er deres mest nøyaktige?

Min rimeligste klokke knuser de dyrere inhouseverkene mine. Omega Railmasteren er spot on innen sekundet for 5 dagen på rad. Det imponerer meg? Hvem er deres mest nøyaktige?

Min 116610 øker 4 sek. pr. døgn når den går i winderen på "random" rotasjon

Helson Sharkdiver ETA øker 1 sek. på 2 døgn med nattehvile med krone ned

Omega PO øker 12 sek. pr. døgn med nattehvile med krone ned (den er inne på spa med tilhørende justering nå)

Målt på samme atomtid-adresse på nett

Jeg har god erfaring med Rolex og nøyaktighet. Jeg har brukt en "Zenith" Daytona de siste dagene og den går på sekundet riktig etter at jeg stilte den.

Har solgt en Sub-c og 14060m som var nesten like presise.

Har sjekket Daytonaen nå og på 33dager så har den +16 sek, det må jeg si meg meget fornøyd med:)
Da ligger den med krona ned om natta.

Hva måler dere mot da ?

Jeg måler mot en Citizen quartz klokke.
Mine går litt forskjellig ut i fra bruken og hvordan de ligger om natten. Jeg har to Rolexer, en GMT fra 09 og en Sub fra 10. Avviket ligger på ca 1,5 sek pr døgn. Det som er litt moro er at begge går akkurat likt. Vekslet på bruken i nesten en mnd og det skilte 1 sek mellom dem.:D

Kjøpte en Omega Seamaster Pro 300M fra Mogens for 10 dager siden og stilte den etter klokka.no samme dag. Idag henger den 6 sekunder etter så mister ca et halvt sek per døgn.

Bilde av uret:

Helt greit med andre ord ;)