Hvor nøyaktige er dine klokker?

Måtte sjekke hvordan Seiko skx009 lå an.
Har hatt den på håndleddet konstant de siste 5 dagene, med unntak av 8 timer hvor den lå med skiva opp.

+43 sekunder, dvs et snitt på 8,6 sek. i døgnet.

Synes ikke det er så ille ift prisen.:)

Da har jeg testet de sist ankomne litt uhøytidelig over 3 døgn og ble nok litt forundret over resultatet..
Omega Speedmaster Cal. 1151 basert på Valjoux 7751 (2007) går på sekundet riktig..
Eterna 1948 Cal. 678/ETA 7751 Valjoux (ny) går med +2 sekunder/døgn.
Zenith med Primero Cal. 420 (1997 men nyoverhalt) går +7 sekunder/døgn og til slutt;
Rolex Datejust (2001 og nyoverhalt) øker farten med 8 sekunder i døgnet..
Alle har vært i bruk, men Rolexen og Eternaen har fått mest armtid, og samtlige har stort sett ligget med krona opp når de ikke har vært i bruk.
eterna2610007.jpg

Merkelig at DJn øker med 8sek når den er nyoverhalt. Min erfaring
er at den kan reguleres bedre..... En flott rekke med klokker btw:D

Takker. Sendt en mail til (Rolex)Jonny og jeg kan bare sende inn uret til finjustering.. God service ;)

Da har jeg for moro skyld testet konfirmasjonsuret også; en Omega Seamaster De Ville fra førsten på 70-tallet og den går riktig så bra ;) +3 sekunder i døgnet er jo rimelig bra for et ur som har ligget uvirksomt i årevis av gangen.. Jeg hadde det inne til rens/smøring for 6-7 år siden så det er vel på tide med en liten sjekk snart.

Breitling Navitimer: ca +2,5 sek
Omega Planet Ocean: ca -0,3 sek

Disse to tjener/taper nøyaktig det samme hvert døgn. De to under varierer stort.

Tao International Tullbillion: ca +2 min
Alpha "daytona-fake": ca + 5 min

Jeg kjøpte akkurat en 5 år gammel Breitling SuperOcean.
Den er COSC sertifisert, men går ca. 6-7 sec. for fort i døgnet.

Har sjekket den 3 døgn nå og prøvd å variere med å legge den med krone opp om natta og urskive ned osv.. men det det gir ikke noe forskjell..

Bør jeg være fornøyd med det resultatet, eller bør jeg få den justert?

..kejnner ikke Breitling så eldig godt, mend e bruker vel stnadard ETA/Valjeoux verk d eogså...synes 6-7s i døgnet avr i meste laget. Ta en tur innom en AD og få den målt, det er mulig å stille litt ihvertfall...

Lykke til