Hvor mange ur har dere «bruk» for?

For min del har det variert litt over tid. Fra ett ur, til klassiske 3, til imaginære 5 osv. Men for å være litt "seriøs" så føler er 3 ur passende ift bruk, men ikke tilstrekkelig ift interessen for ur. Så jeg lander på 5 inntil videre;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
Jeg har ikke bruk for noen klokker. (Jeg syns det er greit å være klar over det så jeg vet at alle pengene som går til klokker bare går til fjas. Det holder forbruket under kontroll :p).
Jeg hadde nok levd fint med to, en enkel liten/smal klokke til pent og en litt mer sporty.
Har 4,5 klokker (deler en med kona).
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Har over 30 ur, og det øker nok litt hvert år på tross av at jeg selger unna litt av og til, har også gitt bort til familemedlemmer.

Hva er nok?

Har man interesse for noe blir det jo egentlig aldri nok.

Eier selvsagt endel klokker som aldri blir «brukt», men setter likevel pris på å eie de, ta de fram og studere de, i tillegg til interesse har det også litt med investering selv om dette momentet kommer i andre rekke.

Har du mange klokker, og klokker du ikke «bruker»? Flott, ikke noe å skamme seg over.

Setter stor pris på å få besøk av likesinnede, ta fram klokkesamlingen og diskutere. Har også etterhvert kjøpt en god del verktøy og setter stor pris på å sette i stand eldre klokker selv om det selvsagt begrenser seg da å skru på klokker er mildt sagt utfordrende.
 
Stål, skinn, gummi burde holde... + et par til kanskje. Klarer meg ganske greit med 5 for tiden :)
 
5C4D39A1-143E-46A3-A6AD-967C00CB1BD9.jpeg
Egentlig bare ett