Hvor kjøpe kaffebønner? (online)

S

Slettet bruker 1645

Guest
Som overskrift, er lei av alt det man får kjøpt her i byen.
Noen som har noe forslag til et sted hvor de selger slikt på internettet?
Da vill jeg han noe gromt og eksotisk! Som smaker godt da selvfølgelig ;)

- Tom Henning
 
Skal du ha noe eksotisk er det i alle fall ingen tvil: Kopi Luwak! Årlig produksjon på verdensbasis: 250 kg.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak

Har selv smakt den. Obligatorisk for en mat- og drikkeglad nysgjerrigper. Interessant opplevelse. Smaker nesten som vanlig kaffe først, men så kommer det en helt annen dybde i smaken snikende. Litt katteaktig ;)

masked%20palm%20civet-1.jpg
 
Skal du ha noe eksotisk er det i alle fall ingen tvil: Kopi Luwak! Årlig produksjon på verdensbasis: 250 kg.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak

Har selv smakt den. Obligatorisk for en mat- og drikkeglad nysgjerrigper. Interessant opplevelse. Smaker nesten som vanlig kaffe først, men så kommer det en helt annen dybde i smaken snikende. Litt katteaktig ;)

masked%20palm%20civet-1.jpg

Oi, det hørtes spennende ut.... hvor får man tak i noe sånnt da!? :p
 
Oi, det hørtes spennende ut.... hvor får man tak i noe sånnt da!? :p

Er ikke sikker, men linken som kom over her kan sikkert brukes. Jeg smakte det på Cafe Spesial i Bergen. Regner med du leste om kaffen slik at du vet hva den har vært gjennom? :) Ikke noe for hverdags i alle fall. Når det gjelder espresso bestilte jeg en del fra temperato.no før. De har mye god kaffe.
 
Der endte jeg opp med å bestille et par poser med Kopi Luwak, tar sikkert litt tid før det kommer, men satser på at det kommer før jul da den ene posen er tenkt som julegave. Har ikke bestemt meg om jeg skal gi den til noen jeg liker eller noen jeg ikke liker, da dette kan gå begge veier ;)
 
Der endte jeg opp med å bestille et par poser med Kopi Luwak, tar sikkert litt tid før det kommer, men satser på at det kommer før jul da den ene posen er tenkt som julegave. Har ikke bestemt meg om jeg skal gi den til noen jeg liker eller noen jeg ikke liker, da dette kan gå begge veier ;)

No shit! :cool:
 

Drit god kaffe!! ;)

Artig at du også har denne fra Café Spesial i Bergen. Jeg henger der ALT for mye.. det er der min kjære ølklubb startet. Myye godt øl der..mm. Og mat!! ;)

MEN, jeg har aldri vert tøff nok til å smake den kaffen.. kansje det er på tide ? Pleier alltid å sitte å kikke på den..
 
Oi, det hørtes spennende ut.... hvor får man tak i noe sånnt da!? :p
Jeg kjøpte en pose da jeg var på Bali i sommer. Har aldri sett det i Norge, men du får tak i det på eBay.
Jeg vil beskrive kaffen som mild (enzymene i magen på desmerkatten bryter visst ned deler av syren i kaffebønnene), men kompleks, og ikke minst meget god!