Hvor få utført reparasjon av Citizen 8110A Bullhead?

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Hallo!

Jeg har en Citizen 8110A Bullhead-chrono fra 70-tallet en gang, som desverre har fått en tur i golvet. Etter dette fungerer ikke chronograf-funksjonen som den skal. Følgende er feil:

  1. Chronosekundviseren starter ikke
  2. Chronominuttviseren starter ikke
  3. Chronotimeviseren går!
  4. Chronosekundviseren er ikke sentrert

Er det noen som har et godt råd til hvor en kan gå for å få dette fikset for en grei penge? Eventuelt om det er noen her på forumet som kan fikse slike ting? Regner med at det ikke er noe særlig vits i å gå til Alf Lie, Bjerke, Ossur Soleim eller Tidemann.. I Allefall ikke vits å gå til Bjørklund og dets like. Jeg tar i mot alle tips med stor takk, for det er jo nesten ingenting som er så irriterende som å ha en ikkefungerende klokke i samlingen!
 
Kanskje noen av våre amatørurmakere vil ta den, dere vet vem dere er. Ellers får Vidar på Kolbotn ur mye skryt for kjapp og rimelig arbeid (Ossur har efter hva jeg hørt en inntil flere måneder ventetid - men kan ta feil)
 
Er nok stygg redd for at hvis den trenger nye deler så er den ikke lett å redde. Dessverre så har de Japanske klokkeprodusentene en lei tendens til å la ettermarkedet med reservedeler gå tomt ganske raskt etter at klokken er ute av produksjon. Så hvis den er fra 70 tallet tror jeg du må eventuelt snuse litt rundt på nett får å finne en deleklokke.