Hvis jeg noen gang skal eie en Fiat...

Medlem
11. juli 2010
Innlegg
1.506
Sted
Oslo
...skal det være denne! Fiat Dino 2400. Så nettopp Wheeler Dealers-episoden der de fikser en slik. Hadde glemt hvor vakker den er!

800px-Fiat_Dino_2400_Bertone_2.jpg
 
...skal det være denne! Fiat Dino 2400. Så nettopp Wheeler Dealers-episoden der de fikser en slik. Hadde glemt hvor vakker den er!

800px-Fiat_Dino_2400_Bertone_2.jpg

+1! Den der var eksepsjonelt vakker! Jeg er svak for den tidsepoken der- sjekk ut hva Lancia klarte å lage av nytelse siste halvdel av -70.... Det er forunderlig hvor mye Fiat har mistet av design og rennomè de siste 20 åra!
 
Fantastisk bil, synd at så mange ble slaktet på grunn av motoren.
 
Jeg ligger først i køen i min Jolly! Mister sikkert mange mannepoeng, men skal nok klare å sjarmere noen damer i senk med denne lille rakkeren!
59-Fiat_Jolly_500-DV-08-CC_04.jpg
 
Det stod faktisk en dino til salgs på Finn for noen mnd siden som trengte montering etter overhaling for en billig penge- tror det var rundt 80t... Det er virkelig en nydelig bil med en god historie :)
 
Jeg ligger først i køen i min Jolly! Mister sikkert mange mannepoeng, men skal nok klare å sjarmere noen damer i senk med denne lille rakkeren!
59-Fiat_Jolly_500-DV-08-CC_04.jpg

Som han morsomme gærne ginger radioverten på BBC som gjestet top gear for en stund siden sa, om sin morris minor;
Gjest;When it comes to girls, the morris minor is good. Only Nice guys drive a morris minor.
Jeremy clarkson; thats true!
Gjest; no Its not! Wink

Det kan sies om deg og din Fiat også;)
 
Jeg vil også ha en Dino. Den var lekker :)

Har en barchetta nå. Noe dattera mi synes er helt ok, for den andre bilen har håndbrekk på feil side av rattet så hun må bruke Fiat`en til øvelseskjøring :)

image_zps85540fb0.jpg
 
Red Barchetta! Ikke dårlig. Du husker kanskje Rush? Platen "Moving Pictures" 1984, der var sangen Red Barchetta. (Andre sang på side en). Den handler om en litt spenstig tur med en slik bil.

Selv holder jeg på med øvelseskjøring med MX5. Min datter klager heller ikke. Den andre bilen har automat og "pedal brekk".

:cool: