Hvilket Omega dressur er dette?

Medlem
22. des. 2013
Innlegg
28
Sted
Trøndelag
Hei!

Jeg kjøpte dette uret for ca. 10 år siden og jeg tenkte å legge det ut for salg. Reimen er fra en lokal urmaker.

Noen som vet hvilket ur, og hvilken verdi dette har?

IMG_3708.jpeg
 
Redigert:
Det er en Geneve. Tipper fra 60-tallet eller muligens begynnelsen av 70. Geneve ble vel markedsført som det rimelige alternativet hos Omega i en del år. Jeg har en selv fra begynnelsen av 70-tallet som jeg er storfornøyd med. Kjøpte den i fjor for 4.000, men den var til gjengjeld helt strøken. Avhengig av tilstanden på urverket får du nok rundt 2k kanskje for denne? Hvis urverket går kan det være verdt å undersøke hvor mye en urmaker skal ha for å shine den opp og gi urverket en smøring. Det snakkes mye om patina og at det er bra, men i min erfaring får man mer igjen for disse hvis skiven er renset og glasset nytt. Ta eventuelt kontakt med Dag Branaas i NURK (http://nurk.no/). Drister meg til å si at han er Norges ledende ekspert på vintage Omega :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rokollen
Hehe. Kanskje ikke? Bare tenkte som formann i NURK og en som omsetter uante mengder vintage Omega så må han vel ha ganske peiling. Men beklager hvis det er en tittel jeg heller skulle tildelt deg @SpaceCowboy ! ;)
 
For å bestemme modell og årstall må nok lokket tas av og referanse- og serienummer noteres. Men som nevnt er dette en Geneve, antageligvis fra seint 60- tidlig 70-tall, muligens ref. 161.002, kal. 552.

Slike dress-klokker er best tjent med å være så strøkne som mulig. Patina er mer interessant på sportsmodeller. Denne er små-slitt, litt fuktskader på skiva, så antagelsen om et par-tre tusen for denne tror jeg er korrekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Rokollen
Uret ble kjøpt hos en bruktforhandler i min ungdomstid, så det passet fint med en prisindikasjon før jeg legger uret ut for salg her. Jeg har dog ingen papirer eller annen dokumentasjon. Klokken har ligget rolig i min boks de siste 10 årene.