Hvilken?

Hvilken IWC er den perfekte hverdagsklokka? (se kommentarer og bilder i første post)

• IWC pilot mark XVII IW326504

Stemmer: 4 21,1%
  • IWC pilot mark XX IW328201

Stemmer: 5 26,3%
  • IWC pilot chronograph grønn IW388104

Stemmer: 0 0,0%
  • IWC aquatimer 2000 titan IW3536

Stemmer: 3 15,8%
  • IWC ingenieur 40mm aqua IW328903

Stemmer: 4 21,1%
  • IWC portugiser 7-days 42mm blå IW501704

Stemmer: 0 0,0%
  • IWC big pilot 43mm IW329304

Stemmer: 3 15,8%

• Antall stemmer
    19
Medlem
26. april 2011
IWC gir meg den lille ekstra følelsen når jeg har den på armen. Eksklusivt, høy kvalitet, noe for kjennere, men heller ikke supersmalt.

Her spør jeg etter hvedagsur, ikke en skjør klokke med 100 komplikasjoner eller så dyr at den hverken kan kjøpes eller brukes. Må tåle en plenklipp, en svømmetur, en bytur, em sykkeltur, en fjelltur og en tur innom kontoret.

Stjålet noen bilder av de aktuelle klokkene fra Dagens IWC-tråden.
_____________________________________________________________________________________________________________________

Syns XVII har det lille ekstra med åpent datohjul som ligner på cockpit-instrumenter ift XX @Oddemann :
IMG_8146.jpg

IMG_8137.jpg

En real klassiker! Litt blass i titan? @lumer :
IMG_8138.jpg

Nydelige klokker @jvj75 ! Litt for skjør til mye av mitt bruk?
IMG_8140.jpg

IMG_8139.jpg

Tror du glemte å inkludere klokka i bildet @uret?

IMG_8141.jpg

For stor? Iallefall sabla kul! @Suften
IMG_8143.jpg

Drømmeklokker som er for avanserte til hverdagsbruk @adio @Pondus72 :
IMG_8145.jpg

IMG_8142.jpg

Her må jeg jo slå et slag for Mark XX, tross alt har jeg den selv.
Vanvittig digg lenke, superbra system for å skifte ledd og easy-xchange systemet for å skifte mellom reimer og lenker er markedets beste. Klokken er slank, og kler «alt», fungerer til nærmest alle anledninger. Sleng på 100m vanntett og skru-krone, så er det en strålende sommerklokke. Skulle du foretrekke å bruke den på utflukter i helgen, så holder gangreserven gjennom arbeidsuka til neste helg.
Her er min:
IMG_3372.jpeg

IMG_1691.jpeg

DET sagt, av mark serien så er XVI på lenka den klart kuleste

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Genta og UJU
Den der er jo super-big.
Ikke mange hele dørkarmer igjen med denne som hverdagsur.
Knall design, men for stor. 46mm?
Iwc er smarte i utforminga av kassa . Den bærer mindre en man tror , men klart høyden får man ikkje gjort mykje med.
Iwc er smarte i utforminga av kassa . Ca 1mm høyere en Tudor GMT .

Eg stemmer for ingenieur på lenke. En av dei beste lenkene som finnes.

Iwc er smarte i utforminga av kassa . Den bærer mindre en man tror , men klart høyden får man ikkje gjort mykje med.
Iwc er smarte i utforminga av kassa . Ca 1mm høyere en Tudor GMT .

Eg stemmer for ingenieur på lenke. En av dei beste lenkene som finnes.
Liker spesielt godt den nyeste ingeniøren, flotte skiver også. Litt dyr. Og litt gubbete?

Umulig å velge feil Pilot, mange muligheter og ingen dårlige. Men tror kanskje jeg syns 17 er morsomst.

Av de to IWCene mine du har plukket ut, går min stemme til Pilot Chronograph 41 som daglig klokke. Den er veldig komfortabel på lenke, men noe tykk.
Min stemme går til Ingenieur 40. Fantastisk lenke og passe tynn. Ligger veldig godt på armen og passer til «alt».
IMG_3959.jpeg