Hvilken skal jeg beholde?

Hvilken skal jeg beholde?

  • Spork (SRP043)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Glossy (SNZH55)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    0

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.323
Sted
Vestlandet
Driver å rydder litt opp i samlingen om dagen.
Hver gang jeg skal ha på meg en Seiko diver står det mellom disse to.
"Spork'en" og "Glossy'en"

DSCF0097.jpg


To veldig forskjellige klokker, men i mine øyne like kule.:D

Sporken +:
Tøff
Robust
wr 200m
Seiko's nye 4R15 urverk m/ 50 timer pr (men er det egentlig en forbedring ellers...?)
44mm diameter

DSCF0019.jpg


DSCF0026.jpg


Glossy +:
Penere. Passer til alt (mer eller mindre...)
Gjennomsiktig bakside (men ikke noe fint urverk...)
42mm diameter
pen lenke (kjip lås)

DSCF0011.jpg


DSCF0012.jpg



Nå skal en av dem ut.
Den som folket bestemmer skal ut blir lagt ut for salg (til en billig penge) her på TS.

En liten minireview kan ses HER.
 
Behold Glossy

Har de siste dagene "oppdaget" den, og preget av oppdagelsen blir dette svaret. Argumentene har du allerede listet opp selv. Du driver vel med dykking, men et eller annet sier meg at du ikke "kaster" bort et dykk på sporkyn.
Mulig jeg tar feil, men uansett... Bedre verk, men likevel ikke så mye bedre at det blir kult (jamfør - ingen jlc). Synes den rett og slett blir KUN et dykkerur. Gudd løkk med valget ditt da...
 
Spork :).

Har glossyen selv, liker den godt på papiret, men klarer ikke å få helt godfølelsen av den. Rimelig nok til å beholde så lenge boksen ikke er for full, men vi får se om den blir her permanent.

Kan ikke helt forklare det for jeg synes glossyen er fantastisk stilig, masse pene detaljer og en fantastisk kvalitetsfølelse. Men alikvel...
 
Har samme Glossy på armen just nu. Liker retrostilen, detaljene, kvaliteten ift. pris, foruten lenken som er et jævla rakleverk. Men, diver ? Nope ! Derimot nice til bading og flanering. Skal du bruke klokka der fisken lever, og har håndledd som kler 44 mm ville jeg beholdt Spork. Til daglig er Glossy stiligere.
 
Tja. Vi kan vel trygt si at ingen av disse kommer til å se mye fisk, med mindre den ligger på middagsbordet.:p

Takker så mye for svar. Vet ikke om jeg er blitt noe klokere. Lar poll'en gå noen dager og ser hvordan det ligger an.
Så havner en av dem på salgsforumet.
 
Tenk litt på det, Seiko er ikke et merke man ønsker eller bruker ofte som et dressur. Som oftest hvertfall. Der har de fleste et vintage ur eller noe annet. :)

Behold sporky. Det er bedre å ha en klokke som det ikke er farlig med om den blir ødelagt. Da vil den få et slitt og robust utseende, istedenfor å prøve å ha en robust klokke, som allikevel skal være fin nok til pent bruk.