Hvilken klokke synes du er mest visuelt tiltrekkende?

Medlem
27. feb. 2015
Innlegg
22
Sted
Sandnes
Dersom man ser bort fra prislapper, økonomiske begrensninger, gretne koner, statusjag, value-for-money og andre ubetydelige ting - hvilken klokke synes du er mest visuelt tiltrekkende?

For min egen del har jeg alltid hatt sansen for no-date sub. En klokke jeg har sett på som skikkelig klassisk, litt røff og selve definisjonen på luksus.
rolex-submariner-no-date-1.jpg


Men etter at jeg "uheldigvis" fant dette forumet oppdaget jeg Omega Seamaster Aqua Terra med blå skive. Herre min skaper for et nydelig ur!
intro-aqua-terra-150m.jpg


Når jeg sammenligner disse to får jeg følelsen av at Rolexen er litt mer fjortis-klokke, men det er kanskje ikke helt lov å si? :cool:

Hva mener folket?
 
Kanskje denne. Ikke at det jeg nødvendigvis tror jeg ville brukt den så mye, men visuelt tiltrekker det meg I alle fall..
JS%2BWatch%2Bco.%2BFrisland%2BGod%2B-%2BHand%2BEngraved%2BSpecial%2BEdition%2B-%2B2.jpg
 
Disse 2 har veldig forskjellige stiler...
Hvis man liker/bruker best/mest sports klokker, vil man fortrekker Sub´n.
Den Omega er mer "dressy" og ser ikke ut som en sports klokke med dagvisning oppover tallskiven.
Foretrekker man en dressy klokke blir den Omega mer tiltrekkenes.
Derfor hvis jeg var deg, hadde jeg tatt begge to: En for de sporty-dagene og den andre for de mer dressy-dagene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Minuteman
Utseende er 1 - 0 til Omega.

Men - du får aldri fred med deg selv om du ikke har en Sub I boksen. Du får i alle fall ikke fred her inne på forumet. Som Hammerfjord påpeker så bør bruksområdet defineres før et kjøp. Suben går til det meste, men det er bare James Bond som kan bruke den til smoking.

Men penest er nok Omegaen. I mine øyne.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Rolex er penest fordi den har et enklere/renere og mer klassisk utseende. Dessuten kan den brukes til alt, også dress. Det sagt, Omegaen er også en flott klokke!
 
Jeg er meget konservativ.

Rent visuelt:
Rolex Sub (1)14060, 5513
PP 5196, 5296, 5711
etc...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Remyolsen
Tror nok det må bli Royal Oak serien til AP, klarer ikke velge ut en favoritt men liker best de enkle modellene uten for mye "dilldall". Gjerne i rødt gull :cool:
 
Her må jeg faktisk si Reverso. Er noe med kasseutformingen og dimensjonene. Like vakker i stål som i gull, og med en smakfull gravering på baksiden? Huff..