Hvilken klokke savner du mest?

Først ble jeg trist av denne tråden. Klokkekirkegård, liksom. Men så skjerpet jeg meg og husket at alle klokkene sannsynligvis lever gode liv med sine nye eiere. Snufs :')

Ingen, har faktisk til gode å selge en klokke. Skrev i min galleritråd at jeg ikke var en flipper, det holder jeg på fortsatt.

IWC Ingenieur 3228 er definitivt den klokken jeg har vært mest usikker på om jeg ville selge når den gikk ut. Det er også den klokken jeg har savnet mest. Heldigvis fant den veien tilbake igjen og denne gangen skal den ikke selges :)

GH4jaPW.jpg

Av klokker som har gått ut av boksen uten å komme inn igjen er det nok faktisk en Breitling som topper savne-listen. Hadde nok vært Omega DSOTM hadde det ikke vært for at jeg synes de ødela hele konseptet på Basel i år.

DSC_0672_1_zps2bd36047.jpg

Edit: Hmmm... Lurer på om det er tilfeldig at begge har hvite skiver og gullvisere.

Anger ikke savn og motsatt

ANGER fordi den gikk for billig og litt savn; vanskelig å forklare men har faktisk hatt denne tre ganger(samme modell og skive),
en gang tidlig 80 tall, en gang til sent 80 tall og sist for ca. 2 år siden (det ble en slags re-union fra de glade 80- årene), noe ved denne rører meg tydeligvis, litt bling (mye?), litt beater og litt sommer og bading, uff merker at den ennå ikke har sluppet taket, har vært på nippet til å ringe Armanswatches som har lagt ut en (en påminnelse igjen at jeg solgte min billig).

DÅRLIG SAMVITTIGHET fordi jeg hadde lovet den til min yngste datter (hun har fått en datejust i stedet):

og ANGER ANGER ANGER, vi snakker nesten med gråt i halsen; minnes
kosestunder med rembytter, cape cod på helpolert kasse, og fordi klokken ble kjøpt usett på telefon til Bjerke under bryllupsreise på Bali.
Går under kategorien dustesalg og selvfølgelig altfor billig igjen, jeg er god til å kjøpe dyrt og god til å selge billig.
Men jeg lover deg kjære 359, når grailen er i hus først så skal du bli min igjen.

Har hatt den to ganger og solgt den like fort 2 ganger. Virker som om så fort jeg kjøper denne klokka så kommer det en mulighet som jeg ikke klarer å si nei til som gjør at jeg kvitter meg med den igjen. Ja ja, får vente til den kommer for salg neste gang igjen da :)

Første gang jeg fikk den i hus så tikket det in mld om denne jeg hadde fisket etter i 4 mnd:

Andre gang jeg fikk huket tak i den så fikk jeg tilbud om denne på PM :

16610LN M-serie
Perfekte subkassen, men fortsatt moderne trekk som RRR-rehut.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Tror rett og slett jeg angrer mest på denne. Langt fra den dyreste, men ga en veldig godfølelse.

Enig med deg, @MrMstone. Jeg hadde en "lik" på skinnreim, savnet den ikke så veldig de første ukene, men så kom det. Det er en fantastisk flott klokke.

Mye lekkert fra dere andre også.
Målet var å få frem noe av det man ikke ser daglig og som kan få meg (oss) på andre utenkelige tanker ;)

Redigert:
Jeg savner jammen meg min Damasko DA47. Enkel, solid klokke med fantastisk lume som kler det meste av reimer.
Ikke så dyr klokke men sjelden de dukker opp til salgs.
Burde ikke ha solgt denne men det var vel noe annet som fristet...

• Liker
Reaksjoner: Furch
16279838467_3f95ffc1b7_b.jpg

Denne. Har vært gjennom en lang bytterekke hvor denne til slutt ble en Tudor BB. Ikke nødvendigvis et dårlig bytte, men skulle gjerne hatt begge. :)

• Liker
Reaksjoner: Furch og Grendel