Hvilken klokke har kjæresten din?

49A55147-92DE-4A7F-8DF9-8D346ECFA574.jpeg
En Certina Argonaut 280 som hun arvet etter min farmor. Ikke mye fart i lumen lenger, men uret ellers er i glimrende stand og holder god tid - øker 5-8 sekunder om dagen.

(Hun har et par-tre til, men dette er favoritten.)
 
Hun har per i dag:
Certina DS Action automatic (for de dagene en oversized er tingen)
Orient Day date på jubilee

(Hun har også noe quartz-motegreier som jeg har bedt henne kassere, og som en følge av dette aldri blir brukt lenger)

Matchende datejusts i 36 og 41mm er planlagt inn som morgengave etter bryllup. Må bare komme oss dit først

Så noen bilder
IMG_4336.jpg
IMG_4305.jpg
 
De hun bruker mest er Datejust 36, 116234 og Yacht-Master 40, 116621
I tillegg har hun en Speedmaster Reduced med perlemorskive og en Oris Miles Davis.
Vurderer å utvide samlingen med enten en Cartier, Breguet eller JLC Reverso.

149AA048-6ACB-4BC4-B10C-B89092531E17.jpeg
1055CC94-F0A3-4B18-BF7D-15EDACF486D9.jpeg
6ECF56C0-F359-49F5-8B4A-A9F06D5BC69B.jpeg
 
Hun har per i dag:
Certina DS Action automatic (for de dagene en oversized er tingen)
Orient Day date på jubilee

(Hun har også noe quartz-motegreier som jeg har bedt henne kassere, og som en følge av dette aldri blir brukt lenger)

Matchende datejusts i 36 og 41mm er planlagt inn som morgengave etter bryllup. Må bare komme oss dit først

Så noen bilder
Vis vedlegg 91879 Vis vedlegg 91880

Snart et år siden, og ting stiller seg litt annerledes.

Spørsmål til menigheten: Hun fant en Rolex date 15210 som hun forelsket seg i. Jeg begynner å bli lei hele merket, grunnet alt med ventelister osv, og er mer keen på en ny PAM. Og da lurer jeg på: noen som har noen formening om modellen? Har ikke noe spesielt forhold til den selv, bortsett fra at jeg vet at den er litt mindre enn datejust og kommer med en annen bezel. Syns den ser fin ut selv

Vurderer denne som gave. Hva burde man betale for en slik i god stand?
 
Fruen hadde lenge en Seiko Veltura. Så ble det Apple Watch 4 og nå ifm et jubileum i sommer ble det denne , DJ31 med dark rhodium på jubilee og litt everose innimellom. Masse plusspoeng som sikkert kan omsettes i noe spennende etterhvert :)
8D41F90A-A03F-4268-922B-5B3305C87A9A.jpeg
 
Sånne "rosa" bonuspoeng har svært kort holdbarhet og går ofte ut på dato før man får benyttet seg av de. Her bør du ikke vente unødvendig lenge før du casher de inn. Lykke til.
Fruen hadde lenge en Seiko Veltura. Så ble det Apple Watch 4 og nå ifm et jubileum i sommer ble det denne , DJ31 med dark rhodium på jubilee og litt everose innimellom. Masse plusspoeng som sikkert kan omsettes i noe spennende etterhvert :) Vis vedlegg 158805
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg