Hvilken klokke har best lesbarhet?

Spør du meg så har jo @GrimReaper avsluttet denne diskusjonen.

Men om man har behov for å ta tiden på to hardkokte egg, sjekke hvor lang tid man egentlig bruker på å gå til postboksen og tilbake eller kanskje klokke inn 15 minutter venting på en covid-test, ja da har Sinn et godt alternativ.

DSC_2447.JPG
 
De fleste av Sinns dykkere og «instrument watches» er overlegne i lesbarhet. Rolex med svart skive er bra, men jeg opplever at polerte visere kan «forsvinne» ved noen vinkler. Det verste eksemplet er nyeste explorer II. Så: svart skive med hvitlakkede visere, hvit skive med svartlakkede visere eller svart skive med matte visere i metall
Eksempel på det siste:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    269,7 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Todda, Grendel og UJU
Om man kun ser på lesbarhet, er det neppe mange som matcher denne (bilde lånt fra nettet) :)

Vis vedlegg 277964
Jepp, kan skrive under på det, til tross for veldig stutte visere.
Vistnok designet for svaksynte, men jeg husker ikke helt hvor jeg har det fra, så ta det med en klype salt.

Bruker den alt for sjelden, men en klokke som ikke tåler å få en øl over seg passer litt dårlig i pappaperm (ja, jeg har prøvd)
 
Om du jobber som skipsfører i nordlige havområder med mørketid året rundt så er det lite som slår Explorer 2 polar . En må jo ha GMT også