Hvilken klokke får sitte på hånden når julen ringes inn?

Som i fjor blir det nok denne!

IMG_0746.jpg

Pleier alltid å bruke en Omega Suveran fra 1942..

Men i år lurer jeg på å gå for Day-Date.. Ikke feil med litt gull på julaften.. :rolleyes:

Sant og si så er jeg litt usikker.

Det var dette som skulle være dressklokken

086.jpg

- men nå har jeg veldig lyst til å bruke et sportsur

041-2.jpg

Hvilken det blir er jeg fortsatt usikker på. Mulig jeg bruker Longines til middagen og går over til AP når jakka kastes.

Luksusproblem MM :)
Her hadde jeg nok landet på et av de mest dressy sportsur som er laget imo. Vurderte å anskaffe den RO'en selv faktisk. Fantastisk klokke.

Jeg kommer nok til å kose meg med mye klokkebytting i julen, men når klokkene ringer til gudstjeneste på julaften er det fars ur som skal på hånden. Det er fast tradisjon. På med fars slips og fars ur (med nylonrem som matcher slipset :)). Så settes lys på graven og et agnostikerhjerte varmes av julesalmer og fellesskap.

Patek, JLC, IWC og Rolex all ære. Affeksjonsverdien ligger i den gamle Certinaen.

Klokkebilder409-1.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
På julen är det guld!

Longines Conquest cal 291. År 1961, 18k

God Jul på Er!

DSCN2873_zpsd80f077c.jpg

DSCN26941.jpg

Anders.S

Jeg er offshore på julaften, så da blir det nok Rolex Sub ettersom det er eneste klokken jeg har med.

Blir nok gode gamle 2254 gitt, men usikker på om det blir på lenke eller hjemmesnekret sort lærreim med hvit søm.
Ubrukelig dårlig bilde men ...
20121111_102759.jpg

Første del av julaften vil det bli denne. Få ut de siste gavene, besøke min gamle mor, den tradisjonelle julespillinga med korpset i kirka, et av årets høydepunkt.

tissot1of1.jpg

Til gaveåpninga i familiens skjød med en liten Laphroaig utover kvelden blir det denne.

Klokkesamling11of16.jpg

Forøvrig - et stort LIKER til alt i denne tråden. Morsomt å se nydelig gammelt arvegods gå foran ur til tresifrede beløp.:)