Denne har nok sittet flest døgn på kroppen! Tåler en del bank, som er praktisk på jobb osv. Litt kjedelig, men gjør det den er laget for. Blant annet forteller den meg når jeg har bursdag, og at jeg generelt sitter for mye i ro!
Seiko’en kommer inn på en fin andre plass, og etter min mening er den mye penere enn mange andre klokker som jeg spottet i Monaco
HMT Pilot skal brukes minst en gang i året! For rundt 15-20 år siden var vi en gjeng på WUS som fant ut at dette var noe vi bare måtte ha, bare at det var ikke så lett å få tak i en siden de stort sett er solgt i India, der de er produsert. Så jeg ba min daværende QA engineer om å plukke opp en når han var hjemme på ferie. Jeg tror han betalte omtrent $15, og den virker fremdeles upåklagelig.
Disse to var tilbake. Den hvite SUF’n klart mest brukt. Etter at Sarpanevaen har kommet over på litt forskjellige remmer har den seilet opp som en soleklar nummer 2 i 2025.
Hmm, bør være flau over at den klokka jeg har brukt mest er denne San Martin Explorer homag’en med Sellita sw200, har jo en del ganske kostbare klokker men liker å bruke denne til hverdags da den er komfortabel, god kvalitet på lenke, lettlest, spiller liten rolle om den blir skadet og holder tiden veldig bra. Driver med en god del fysisk arbeid og det passer dårlig med kostbar klokke på armen, men på kveldstid og i helgene blir det brukt andre klokker som Rolex, Omega og annet. Har tre San Martins og en Baltany som alle sikkert opprinnelig stammer fra AliExpress, kineserne lager definitivt ekstrem kvalitet mht at prisene er så lave.
Meget kurant samling!!!
Snuser selv på BB58 bronze som beater.
Har du noen refleksjoner ift dings/riper og patinering?
Prøvd eller tenkt å utsette den for sitron/farris eller andre løsninger for å få den til å skinne?
Post gjerne et bilde av den.