Hvilken er dette?

Ja, si det du. Har ingen formening, ha ikke peil på Breitling. Men en ting kan jeg si! Synes den var griselekker! Skal ikke se bort fra at jeg legger inn et skambud der gitt! haha. Men i alle fall, pen klokke!
 
Tror den er fra 60-70 tallet. Har sett en lignende på e-bay tror jeg. Den var temmelig stor. 42x46 eller noe. Med manuelt valjoux-verk. Gullforgyldt. Husker ikke prisforlangende, men Breitling fra den tidsepoken er vel ikke kjent for å være like bra som Breitlingklokker fra i dag.

Men enig i at den er tøff.
 
Santos-Dumont skrev:
Tror den er fra 60-70 tallet. Har sett en lignende på e-bay tror jeg. Den var temmelig stor. 42x46 eller noe. Med manuelt valjoux-verk. Gullforgyldt. Husker ikke prisforlangende, men Breitling fra den tidsepoken er vel ikke kjent for å være like bra som Breitlingklokker fra i dag.

Men enig i at den er tøff.
Hvis du har ret i det er manuelt valjoux (og det tror jeg du har) så er det vel valjoux 72 og så vil jeg nok sige, at Breitling ikke idag anvender noget der er lige så godt faktisk :)
vh
 
hannover_dk skrev:
Hvis du har ret i det er manuelt valjoux (og det tror jeg du har) så er det vel valjoux 72 og så vil jeg nok sige, at Breitling ikke idag anvender noget der er lige så godt faktisk :)
vh

Jeg måtte sjekke opp. Ikke 72, men Valjoux 7736 - Noen som kjenner det kaliberet.

Av en eller annen grunn finnes det mange NOS Breitlinger til salgs fra 70-tallet med det kaliberet (og 7740), og prisene er ikke så gale heller...
 
Slenger meg nok på denne. Er vel ikke verdt så mye men artig å ha for meg som er født på 70 tallet....
 
Det har dukket opp en hel del NOS Breitling og Rado klokker fra 70 tallet mange steder, jeg er svært skeptisk til at det finnes så mange i svært god stand. Uten å si at dette er tilfelle for denne klokken, tror jeg at det er snakk om repro fra kina.
 
siggen7 skrev:
Det har dukket opp en hel del NOS Breitling og Rado klokker fra 70 tallet mange steder, jeg er svært skeptisk til at det finnes så mange i svært god stand. Uten å si at dette er tilfelle for denne klokken, tror jeg at det er snakk om repro fra kina.

Nå skal ikke jeg være bombastisk her, og jeg kan uansett ikke nok om Breitling til å vite om dette er en ekte klokke eller ikke, men når det gjelder modellen det her er snakk om, så finnes det en historie om at en hel haug med denne og lignende kronografer ble funnet på et lager.

Historien har vært omtalt i et klokkeblad (uten at jeg husker hvilket det er snakk om), men handler om at Breitling hadde et stort lager av enkle kronografer som de ikke fikk solgt da verden gikk over til Quartz, og da firmaet ble solgt i 1979, så ble disse lagt i en safe. Innholdet ble gjenoppdaget nesten 20 år senere, og derfor finnes det altså mange automatiske kronografer fra Breitling som er NOS. Modellen det her er snakk om, er en av de modellene som fantes i safen.

Men prisene er et stykke unna nye Breilingur, for å si det sånn.
 
Santos-Dumont skrev:
siggen7 skrev:
Det har dukket opp en hel del NOS Breitling og Rado klokker fra 70 tallet mange steder, jeg er svært skeptisk til at det finnes så mange i svært god stand. Uten å si at dette er tilfelle for denne klokken, tror jeg at det er snakk om repro fra kina.

Nå skal ikke jeg være bombastisk her, og jeg kan uansett ikke nok om Breitling til å vite om dette er en ekte klokke eller ikke, men når det gjelder modellen det her er snakk om, så finnes det en historie om at en hel haug med denne og lignende kronografer ble funnet på et lager.

Historien har vært omtalt i et klokkeblad (uten at jeg husker hvilket det er snakk om), men handler om at Breitling hadde et stort lager av enkle kronografer som de ikke fikk solgt da verden gikk over til Quartz, og da firmaet ble solgt i 1979, så ble disse lagt i en safe. Innholdet ble gjenoppdaget nesten 20 år senere, og derfor finnes det altså mange automatiske kronografer fra Breitling som er NOS. Modellen det her er snakk om, er en av de modellene som fantes i safen.

Men prisene er et stykke unna nye Breilingur, for å si det sånn.


Etter at Willy Breitling la ned virksomheten i 1979, ble hele restlageret av mekaniske klokker låst inn i en bankboks. Bankboksen ble først åpnet 17 år senere. Hele kolleksjonen med NOS Breitling klokker ble kjøpt av Ron Geweniger/Old World Jewelers, som fortsatt har mange klokker til salgs.

http://www.ewatchshow.com/newest/watch/ ... story.html

http://www.ewatchshow.com/browse/watch-nos/1
 
Hm kina nok en gang? Det får holde med ett kjøp derfra på en stund....
Jeg har sendt av gårde noen meldinger til en som sitter knedypt i breitling så får vi se hva han mener om saken.
 
Det er en Breitling LONG PLAYING 820.4. Det sitter et manuelt 17 juvelers valjoux 7736 urverk i den.
Det finnes en del NOS rundt omkring og prisen ligger på ca 1200$

Vet om flere som har kjøpt av disse NOS Breitlingene som har ligget lagret, og de må smøres og gås over før de fungerer bra.
Tror vintage service hos Breitling koster ca 4000 til 5000 kr.
 
Mye fint NOS Breitling her!! Kan det virkelig være nødvendig å sende en slik til Breitling for service? Om man kjøper en slik trenger den vel bare litt olje og kjærlighet i verket hos en lokal urmaker? Og det kan vel neppe koste mer enn en tusenlapp eller så?
 
Min Breitlingekspert sier at det finnes to varianter av denne, gold filled og gold plated (som klokken til salgs er) Det halverer verdien i følge ham.

"There are NOS examples of the similar looking 820.4 (gold filled rather than plated) available for only US$1,095, so this isn't an expensive watch.

Assuming that the movement is a correct 7736 then it's probably a $500 - $600 watch, nearer $750 if there is evidence of a recent service.

The watch dates to 1975, and while I can't comment on the movement it looks correct for a 1452 of that vintage."

Budet ligger nå på 6200 kroner i følge selger. Vi får håpe kjøper vet hva han kjøper
 
Santos-Dumont skrev:
[quote="hannover_dk":2uls1ps7]
Hvis du har ret i det er manuelt valjoux (og det tror jeg du har) så er det vel valjoux 72 og så vil jeg nok sige, at Breitling ikke idag anvender noget der er lige så godt faktisk :)
vh

Jeg måtte sjekke opp. Ikke 72, men Valjoux 7736 - Noen som kjenner det kaliberet.

Av en eller annen grunn finnes det mange NOS Breitlinger til salgs fra 70-tallet med det kaliberet (og 7740), og prisene er ikke så gale heller...[/quote:2uls1ps7]
Ja så er det jo ikke så godt som valjoux 72 - men en lidt senere (som jeg da nok burde ha gættet :oops: ) Valjoux, som så mange andre, søgte også billigere løsninger end ex 72 kolonnehjulsværk (som lå i de første Rolex Daytona) - men 7736 er knaststyret - 3 subdials version af to subdials versionen 7730

Her er en 72 - ja ikke bare 72 men 72 C som har quick set dag og måned og viser dato ud over chronograferne :) -i 18 K
Recta18Cvaljoux72C-1.jpg


vh
 
Ikke noe problem med denne. Det er en ekte vintage Breitling. De dukker ofte opp på Ebay og andre steder. De er ganske billige rundt 1000-1200 USD i perfekt stand.

Gull er ikke særlig populært. Utgaven i stål går for opptill det doble.

mvh

Jarl
 
Hmm.. Jeg sendte mail omtrent samtidig som jeg lagde denne tråden om å få flere bilder. Jeg fikk svar noen dager senere og da var budet visstnok kommet opp i 13000 eller 15000 (husker ikke om det var det ene eller andre, og mail er slettet)..