Hvilke merker er verstinger på prisøkning?

Medlem
4. sep. 2017
Innlegg
351
Sted
Oslo
Ser nå at en helgull speedmaster ( med lenke), koster mer enn en helgull Daytona med lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og Labbos
VC Overseas har steget kraftig de siste fire årene, uten at jeg vet helt når og hvor mye, men i starten av ‘19 kostet en 4500V 206.000,- og koster nå 342.000,-.
5500V kostet 298.000,- (og mulighet for litt rabatt?) og koster nå 486.000,-.
 
Redigert:
Vacheron Constantin er en værsting, når jeg kjøpte min i 2022 så kostet denne under 200k;

IMG_0355.png
 
Cartier Santos (medium) koster 26% mer i dag enn for 18 måneder siden. I kroner og øre er forskjellen 18.500 kroner. Selv om Cartier har økt prisen mye prosentvis, så blekner dette i kroner når man ser på modellene over her.

Som en edruelig tysker ville sagt til alle prisøkningene enkelte aktører i bransjen driver med: Sie sind verrückt.

Jeg vil tro alle merker som øker prisene mye og som skal bli så j@vla ekskulsive, kommer til å brenne seg og setter kanapeer og champagne i halsen.
 
Redigert:
Mulig litt på siden av tråden og kanskje et dumt spørsmål.

Hvor liten eller stor del av prisøkningen kan skyldes AD? Dette er vel kanskje forskjellig fra merke til merke hvor strengt Veiledende pris skal følges?
Det ser ut som VC Overseas v4500 ligger på $ 25 000 og Fiftysix d-d på $ 27 400 hos Watches of Switzerland.

Dette er jo betydelig lavere enn hos Bjerke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og Gin
Jeg ventet bare bak buskene for å se hvor lang tid det tok før Bjerkehaterne dukket opp :ROFLMAO:
Jeg er helt sjokkert over at det tok mer enn en halvtime :oops:

Tror nok de ansatte hos Bjerke er litt for profesjonelle til å uttale seg på den måten, men jeg greide rett og slett ikke å dy meg - jeg måtte bare se "føle seg krenket og hater Bjerke" toget gikk fra spor 1. :mrgreen::ROFLMAO:

På det seriøse plan så er Urmaker Bjerke Norges desidert mest profesjonelle aktør i denne bransjen. Så vil det jo alltid være noen som ikke liker de beste. Er jo sånn med det alt, kan det handle om misunnelse?
 
Jeg ventet bare bak buskene for å se hvor lang tid det tok før Bjerkehaterne dukket opp :ROFLMAO:
Jeg er helt sjokkert over at det tok mer enn en halvtime :oops:

Tror nok de ansatte hos Bjerke er litt for profesjonelle til å uttale seg på den måten, men jeg greide rett og slett ikke å dy meg - jeg måtte bare se "føle seg krenket og hater Bjerke" toget gikk fra spor 1. :mrgreen::ROFLMAO:

På det seriøse plan så er Urmaker Bjerke Norges desidert mest profesjonelle aktør i denne bransjen. Så vil det jo alltid være noen som ikke liker de beste. Er jo sånn med det alt, kan det handle om misunnelse?
Best på hva? Best utvalg?
 
Best på hva? Best utvalg?
Ja, det er det i hverfall ihvertfall en slags enighet om.

Men å begynne å plage folk som har gjort seg opp en mening med fakta orker jeg ikke begi meg utpå. De som ikke liker Bjerke hater og de som liker Bjerke liker de. Så enkelt er det.

Å omvende en Bjerke-hater er som å få en Liverpool supporter til holde med United. Nytteløst.
 
Altså, her er det vel strengt tatt du som tar tråden off-topic gjennom provokasjon @GrimReaper

Om uttalelsen stemmer, så er det jo riktig fra et objektivt perspektiv at det er en kvalm uttalelse. At du deretter hopper frem fra «busken» og anklager både krenkelse og Bjerkehat for å påpeke at en drøy uttalelse er drøy, syntes jeg er for drøyt. Det kan naturligvis være at dette er gjort med glimt i øyet på en lørdagskveld og at jeg mistolker innlegget. I så fall legger jeg meg flat. Uansett, kun M2C