Hvilke merker er verstinger på prisøkning?

Medlem
4. sep. 2017
Sted
Oslo
Ser nå at en helgull speedmaster ( med lenke), koster mer enn en helgull Daytona med lenke.

• Liker
Reaksjoner: Gin og Labbos
VC Overseas har steget kraftig de siste fire årene, uten at jeg vet helt når og hvor mye, men i starten av ‘19 kostet en 4500V 206.000,- og koster nå 342.000,-.
5500V kostet 298.000,- (og mulighet for litt rabatt?) og koster nå 486.000,-.

Redigert:
Vacheron Constantin er en værsting, når jeg kjøpte min i 2022 så kostet denne under 200k;

IMG_0355.png

Cartier Santos (medium) koster 26% mer i dag enn for 18 måneder siden. I kroner og øre er forskjellen 18.500 kroner. Selv om Cartier har økt prisen mye prosentvis, så blekner dette i kroner når man ser på modellene over her.

Som en edruelig tysker ville sagt til alle prisøkningene enkelte aktører i bransjen driver med: Sie sind verrückt.

Jeg vil tro alle merker som øker prisene mye og som skal bli så j@vla ekskulsive, kommer til å brenne seg og setter kanapeer og champagne i halsen.

Redigert:
Mulig litt på siden av tråden og kanskje et dumt spørsmål.

Hvor liten eller stor del av prisøkningen kan skyldes AD? Dette er vel kanskje forskjellig fra merke til merke hvor strengt Veiledende pris skal følges?
Det ser ut som VC Overseas v4500 ligger på $ 25 000 og Fiftysix d-d på $ 27 400 hos Watches of Switzerland.

Dette er jo betydelig lavere enn hos Bjerke?

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og Gin