- Seiko Divers
- Panerai 312 hadde overraskende god lume
- Omega PloProf 1200m
- Omega Seamaster 2254.50
- Rolex Submariner 116610, Rolex Deepsea 116600
- Orient Star har jeg hørt har veldig god lume
Patek Aquanaut har riktig fræk lume. Har ikke noe bilde, men kan si jeg nesten kjører av veien hver gang jeg havner i en tunnel, for øynene er plantet på håndleddet...!
Kom på en til; Polar Explorer II er veldig fet i full lume. Synes den hvite skiven nesten ser fetere ut i mørket enn i solen. Kankje ikke så rart ettersom den er ment for huleutforskere..!
Det er en ting å ta lumeshots i halvmørke, en annen ting i skikkelig mørke.
Jeg har ikke godt fotoutstyr, men dette illustrerer i allefall Monster og 2254.50
Minner om at Lum Tec bruker 8 lag med superluminova photoluminescent material.
Dette gjør at du får lume som lyser i timesvis.
Mange andre produsenter bruker lume fra lumtec (Feks Stølås,RedSea)
Fikk min første automatiske klokke her om dagen, og kaster meg på Seiko Monster-bølgen! Jeg klarer knapt å konsentrere meg om veien i tunneler og om kvelden sovner jeg ved å ligge og titte på den evinnelige spinningen til sekundviseren Det behøver ikke engang å være mørkt for at en skal kunne se at klokken lyser.
Btw, lurte på å kjøpe meg blacklight-nøkkelknippe i dag men kom til å tenke, lyser blacklighten bare opp lumen der og da? Eller blir den lyst opp og holder seg glødende like lenge som med vanlig lys?
Btw, lurte på å kjøpe meg blacklight-nøkkelknippe i dag men kom til å tenke, lyser blacklighten bare opp lumen der og da? Eller blir den lyst opp og holder seg glødende like lenge som med vanlig lys?