Hvem skal man velge?

Medlem
7. juni 2010
Innlegg
300
Sted
Oslo
Akkuratt nå så er jeg i en prosess der jeg skal realisere en liten klokkedrøm. Etter som jeg ikke, hvertfall ikke enda, er en samler så er jeg ute etter å gjøre så grundig research som mulig. Jeg står nå mellom 3 modeller fra Rolex. To av de kan jeg kjøpe butikkny mens den siste ikke lages mer. Modellene det står mellom er Explorer 214270, Sub nodate 114060 og Gmt master pepsi 16710 av nyere dato. Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg helt. Tenker kanskje at jeg bestemmer meg den dagen jeg har pengene for jeg vil vel neppe angre uansett. Eller?

Hvem ville dere valgt og hvorfor?
 
Personlig ville jeg gått for 114060. Den går til alt, gjør ikke for mye ut av seg, og er en (udødelig) klassiker.
Jeg er ikke så begeistret for 214270, og jeg foretrekker 16750/16760 av eldre GMT-er :)
 
Jeg er avstandsforelsket i GMT Pepsi så jeg stemmer for den. Har noen lyst å forklare kjapt forskjellene mellom 1675, 16750 og 16710?
 
Jeg er avstandsforelsket i GMT Pepsi så jeg stemmer for den. Har noen lyst å forklare kjapt forskjellene mellom 1675, 16750 og 16710?

GMT Master History

Her står det meste om Gmt master. :)


Takker ellers for svar. Jeg må innrømme at sub nodate er den closeste. Den slår explorer på målstreken samt at den kan kjøpes butikk ny.
 
Valget er enkelt :) du så jo selv hvor perfekt den var! Dere er som skapt sammen <3 bror hilser
20130803_132411_zpsec53a8bc.jpg
 
Z-serial GMT II Pepsi :)

Gmt er spesiell. Noe som sikkert bare blir værre og værre å få tak i med årene. Er helt forelsket i farge kombinasjonen. Mest sannsynlig en god investering hvis man får tak i et godt bevart eksemplar med boks og papirer. Mange tanker som farer gjennom hode her nå.

Samtidig er dette en veldig hyggelig prosess som snart leder til et klokkekjøp jeg har ventet på i flere år. Tipper samtlige her har kjent på følelsen "Godtvondt"?:p
 
Jeg liker dere alle sammen, men...

Det er ikke noe som heter Submariner no date. Man har Submariner og Submariner Date :)

Forøvrig har jeg nettopp kjøpt en 114060 og erklærer meg selv inhabil, nyforelsket og biased :)

Jeg anbefaler dog 114060 av følgende grunner: klassisk design, perkfekt utførelse, solid, vakker, et ikon, går til alt (IMHO) og jeg vil gjerne være Steve McQueen.

Skulle jeg kjøpt GMT ville det blitt Day/Night eller Coke.
 
Jeg liker dere alle sammen, men...

Det er ikke noe som heter Submariner no date. Man har Submariner og Submariner Date :)

Forøvrig har jeg nettopp kjøpt en 114060 og erklærer meg selv inhabil, nyforelsket og biased :)

Jeg anbefaler dog 114060 av følgende grunner: klassisk design, perkfekt utførelse, solid, vakker, et ikon, går til alt (IMHO) og jeg vil gjerne være Steve McQueen.

Skulle jeg kjøpt GMT ville det blitt Day/Night eller Coke.


Enig i mye her :)
Hvis jeg skulle trekke en spesiell detalj ved Rolex så må det være lenken som "smaler" inn mot låsen. Denne detaljen er spesielt fin på 114060 kontra 214270.