Hvem sitter på alle 16520 i Norge?

Medlem
9. aug. 2010
Innlegg
147
Sted
Vinderen, Oslo
Desverre er jeg en av de som har modnet sakte og vært sen med å forstå hvor en fantastisk klokke Rolex Daytona er. Det betyr at toget er gått, og 16520 er nå, ut i fra hva jeg kan se, helt borte fra det norske markedet.

Er det dere som har grafset til dere alle sammen og sitter på en boks full av gamle Daytona?

Er det noen som har informasjon om noen som eier en? En person det er mulig å jobbe med for å få til et salg?

Grunnen til at jeg spør er at dette er den siste biten jeg mangler i mitt "Evolution of Daytona-prosjekt". Jeg kan selvfølgelig betale mega overpris fra Luxyry Watches for en watch only Patrizzi dail, men det er ikke helt samme sjarmen. Jakten er sjarmen.

Tips mottas med takk. Vil samtidig høre hvorfor dere har kjøpt alle sammen :)
 
Det har tørket opp på verdensmarkedet også. Dette har jo blitt en megaklassiker på kort tid.
 
Spennende å se så mange endringer i løpet av et kort tidsspenn. Noen som har noen tidlige 16520 å vise frem?

Rolex-Daytona-Ref16520.jpg
untitled.png
 
Takk for det @UJU :D

Har en svart skive til P-serien, lurer på om ikke jeg skal sette på den, føler kanskje hvit skive dekkes like godt av 116500LN. Generelt synes jeg likevel at 16520 har en mer elegant skive enn senere modeller. Smalere subdial-ringer, slankere indekser, alt som er godt :)

Skal innrømme at etter jeg fikk Ceratonaen i hus blir de andre litt mer sparsommelig brukt.
 
Den til høyre har oppgradert med lenke tilhørende 116520. Til venstre har 78390 lenke om jeg ikke husker feil. Brukes ikke ofte da de er dedikerte til hver av døtrene mine når tiden er inne....
Waww...trodde de var gutteklokker.
 
Puristene får unnskylde mitt lille racing dial prosjekt som nr 3 der. Jeg synes bare den forrige skiven var litt kjedelig :rolleyes:

Hei! Flott "evolution" rekke du har der. Oppgradering med panda dial på din 116520 blir i mine øyne aldri feil (så lenge du har orginal skive tilgjengelig i boksen) Ser at du kjører orginalt med blanke visere. Du vurderte ikke å bruke røde? Står overfor samme dilemma :D