Hvad bliver dit næste klokke køb? Ønskeliste!

Everything In, Nothing Out. Min klokkefilosofi, sånn helt generelt.

Knipser sikkert et par bilder i morgen 8)
 
PATEK-PHILIPPE-2009-5167R-3.jpg

19472-1.jpg


og

P1010061.jpg

orig.jpg

Dette var jo et særdeles snasent knippe ur!!
 
Forøvrig går jeg svanger med denne.
Blir kjøpt på neste reise ut av landet.

Breguet Marine Chrono.
Hvitt gull.
Etc, etc, etc.
:D

breguet_2006_80184447_1843402974_3583.jpg
 
Forøvrig går jeg svanger med denne.
Blir kjøpt på neste reise ut av landet.

Breguet Marine Chrono.
Hvitt gull.
Etc, etc, etc.
:D

breguet_2006_80184447_1843402974_3583.jpg

Unnskyld, men....SATAN FOR ET UR!
(Så den forøvrig live i Breguet (!!!) forretningen i Geneve. Fra en passasje ved siden av hadde de montert panoramavinduer rett inn i verkstedet - jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne ha hodet så langt opp i rompa at jeg ikke fikk plukket meg til å ta bilder...)
 
Listen er lang, men de fleste er utenfor rekkevidde.

En klokke jeg derimot ser på som jeg ikke har sett så mange av og jeg gjerne hører hva folk tenker om er.
.
.
.
.

Seiko Bullhead.

Liker utseende. Er det en bra klokke?
 
Da jeg nå vurderer og til og med forsøker å gjennomføre et karrierebytte som vil kutte inntekten til 1/3 de første årene og aldri ta seg helt opp igjen blir ikke den realistiske ønskelisten særlig vill.

Realistisk ønskeliste
-Speedy Pro
-Rolex Explorer 2

Om jeg blir i nåværende type jobb vil jeg forhåpentligvis snart skaffe meg begge disse to og tilføre
-Vintage ploprof
-Omega Pie Pan
-Rolex submariner/deep sea
og endel annet.


den som lever ut mars får se
 
Ønskeliste

Min neste klokke blir en litt mere "dress/klassisk" klokke.

Min lille ønskeliste er:
1: Zenith El Primero Striking 10th
2: Tag Heuer 1887 Carrera
 
Jeg skal ha ett eller to ur i 2011, litt avhengig om jeg selger suben eller ikke.

Dersom suben blir solgt så kjøper jeg en deepsea
Dersom jeg beholder suben så har jeg lyst på en pam (360) eller en uberharry breitling for bentley i hvitt.
Jeg må ha en stor klokke 44-47mm har jeg funnet ut. Og den må være helt annerledes en suben.
Blancpain fifty fathoms er hot nå, veldig lysten på den også. Og en jeager le coultre master compressor kan absolutt være aktuelt. En ap roo safari hadde heller ikke vært feil.

Synes forøvrig chronoene fra 70 tallet er lekre, masse ekte retrofeel der for en billig penge.
 
Etter å skaffet meg en dressklokke, Tissot Le Locle, er vel neste planlagte kjøp en pilotklokke. Har sett på flere og de som peker seg ut er Stowa, Laco og Archimede.
 
Den var lekker Helsvett, prisen var jo også ok, vet du noe om urverket? UN-24 movement sier meg ikke så mye...
 
Jeg har mange ur på ønskelisten...... Men noe som frister veldig, er FC urene. :D