Hva vil folk ha store (&blingbling) klokker?

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.404
Jeg er kanskje en ung konservativ fyr, men når klokker stikker skikkelig ut og ser som en murstein på armleddet, synes jeg det er meget harry og stygt. :evil:

Hva er grunnen til at folk (spes. unge, også de på din alder dessverre) vil ha ekstremt store ur? (dvs. >40mm ->>)

Panerai er på grensen, synes jeg. (Kun min mening her!)
Jeg lurer hele tiden på hvorfor folk vil store blingbling "se-på-meg"-klokker.... Hvorfor vil damene ha store herreur som er breddere enn armen deres? Jeg forstår ikke det der, og synes man bør være mer diskret med klokkene sine. Uret på din arm er kun for deg selv - ikke for folk rundt. Jeg selv holder meg til max. 42mm (ok, untatt AP ROO under skjorta da :D )

Ka sier dokker?
 
Før var jeg enig med deg. Synes 40mm på Rolexen var passe, men etter jeg fikk Panerai 44mm er jeg hektet.. nå går det i høy klokke, bred rem og enda større buckle.. tenk deg 48mm mmmmmm :mrgreen: Er moro å ha ett skikkelig "verktøy" på armen.

Hva med denne?
 
För egen del känns klockor under 42mm som födelsemärken på handleden. Är dom 40 år gamla så tycker jag dom är kul ändå.
42-45mm är det som känns bäst. Ibland använder jag även Langen på 55mm och har inga problem.
 
Store klokker er ikke nødvendigvis bling-bling klokker ! Ei heller omvendt ! :roll:

Jeg begynte med "store" klokker, da jeg p.g.a. jobb, ville ha en tydelig og robust klokke. Valget falt på en klokke fra Oris, året etter kjøpte jeg en Certina DS2 PH1000m.....det begynner nå å bli riktig mange år siden ! Siden dengang har jeg sikkert hatt bortimot 40-45 ur, hvorav rundt 30 av dem har vært "store" dykkerur. Så nå er det blitt min "greie"....pluss at alder / syn krever sitt, m.h.t. tydelighet. ;)
Den største ikke-dykkeren jeg har hatt, var en 2004 modell av Omega Railmaster, XXL utgaven, diameter 49,2 mm !
charles_II_002.jpg
 
Re: passer klokka til deg og din personlighet så er det ok IMO

Personlig syns jeg Radiomir 45mm er på rundt grensa for meg.
Men vil noen gi meg en PAM"California" er det helt greit. ;)

Jeg har tenkt mye! på IWC Big Pilot ,det er ganskje helst PRISEN men også størrelsen som gir meg noe tvil.Men både den og Panerai syns jeg kan forsvares da de lages etter modell av historiske bruksklokker som var kjempestore i utgangspunktet.
Har også vært å prøvd AP ROO hos forhandler her i Byen:)
Og det ga ikke noe negativt inntrykk akkurat :eek: :eek: De har så mange fine detaljer at størrelsen virker helt berettiget!!
Kjærlighet ved første blikk men de har litt guffen prislapp syns jeg:D

Men jeg lurer nok på at kjempestore klokker vil gå litt av moten etterhvert og feks,Rolex og Patek.Phillipe vil kunne si he he, og gå ut som de mest suksessfulle, som mange ganger før.

Just my 2C

Vh
J.Cat
42mm er ok syns jeg:
5eb8c634.jpg
 
Personlig er jeg glad for at det er lov med store klokker, jeg er kraftig og klokker på 40mm forsvinner på armen min.
Prøvde en Breitling for Bentley i dag som var en hårsbredd fra 50mm tror jeg (49,2?)...Akkurat passe for meg :)
 
LarsE skrev:
Personlig er jeg glad for at det er lov med store klokker, jeg er kraftig og klokker på 40mm forsvinner på armen min.
Prøvde en Breitling for Bentley i dag som var en hårsbredd fra 50mm tror jeg (49,2?)...Akkurat passe for meg :)

Jeg er også litt glad for at store klokker er på moten.
Jeg er 194 og ja hmm veier ditto + litt til.
Da blir tynne klokker på feks.39.mm ganske små.
En Breitling for Bentley på 49.2mm?Høres ut som plenty "wrist-presence" sikker kul hvis du matcher den :D :D

Best,
J.Cat
 
Enig med J.Cat. Er du 1.94 høy (som jeg også er, men veier sikkert mindre en J.Cat ;) ) så trenger man store klokker.
Selv min GMT Master er nesten i det minste laget.
 
Selvsagt skal man tilpasse klokkestørrelsen med kroppsstørrelsen. En 195mm skal ha store klokker, selvsagt....

Spørsmålet mitt er nok rettet mot folk som har små/normale armer med vanvittig store klokker...e.g. jenter, fjortisgutter og damer med billig-klokker på ~50mm med masse blingbling fake-plastikksteiner. Det er blod-harry, spør du meg. (Nb! Æ e Itj en ækte trønder! :eek: :D )

Så en dame på byen igår (50++, normal ~170cm) med nesten fjortisklær og en klokke som nesten blendet alle som gikk forbi med de fake plastikksteinene sine. Det var et ur på ca. 45-50mm - større enn Yachtmaster II! Ufff - så harry, sa jeg inni meg da.
 
time skrev:
Selvsagt skal man tilpasse klokkestørrelsen med kroppsstørrelsen. En 195mm skal ha store klokker, selvsagt....

Spørsmålet mitt er nok rettet mot folk som har små/normale armer med vanvittig store klokker...e.g. jenter, fjortisgutter og damer med billig-klokker på ~50mm med masse blingbling fake-plastikksteiner. Det er blod-harry, spør du meg. (Nb! Æ e Itj en ækte trønder! :eek: :D )

Så en dame på byen igår (50++, normal ~170cm) med nesten fjortisklær og en klokke som nesten blendet alle som gikk forbi med de fake plastikksteinene sine. Det var et ur på ca. 45-50mm - større enn Yachtmaster II! Ufff - så harry, sa jeg inni meg da.

:) Helt enig Time!
Man ser mange grelle eksempler både på gata og butikker. Bare å gå å se i butikker i Byporten Oslo så ser man mange grelle eksempler på feks. åpenbare overdimensjonerte Bell & Ross osv osv.
(Veldig bra illustrasjon du la ved forresten;))

Best,
J.Cat