Hva utsetter dere Datejusten deres for?

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
578
Datejust går vel for å være en perfekt allrounder, for mange, men hva utsetter dere Datejusten deres for og hvordan takler den det?
Er dette en klokke dere har på dere 24/7(bortsett fra de opplagte oppgaver da, som sveising, vinkelsliper, steinbrudd etc;)) uten å ta spesielle hensyn?

Jeg har en (enda en gang) ny DJ41 snart på hånden som jeg tenker å bruke som hverdagsklokke og synes det kan være moro å høre hvordan dere bruker denne klokken?
 
Dette minner meg om denne tråden: https://klocksnack.se/threads/vågar-jag-gå-på-stan-med-min-klocka.65947/

Bare bruk klokken til alt, vær glad og tenk mindre..... IMO :)

Haha, ja det var jo litt av en type:cool:

Tenker mer på hvor lett det er å sette spor i slike klokker til vanlig bruk og hører med de som har erfaring... Men selvsagt skjønner jeg at klokka overlever, mer hvordan den blir seende ut. De fleste klokker ute for salg har jo kun de «obligatoriske» hairlines på låsen:rolleyes:

Men, klart, jeg kan jo legge DJ ved siden av noe maskulint som en dynamittkubbe, slegge og spett og noen patroner, og ta et par bilder, så kan jeg ihvertfall fremstå som en barsking som tar null hensyn:cool: Og selvsagt banne og sverte litt da, det gjør seg alltids:)
 
Jeg kjøpte Datejust i 1985 og brukte den daglig i 25 år, bl. annet når jeg spilte golf og selvfølgelig når jeg badet. Klokken gikk perfekt hele tiden og da jeg leverte den til service etter 25 år, var det bare fordi jeg hadde hørt at det måtte man gjøre. Kos deg med fantastisk klokke.
 
Kun deskdiving på fredag og litt søndagsmiddager for meg. Ikke fordi jeg synes den er for fin altså, men fordi jeg har en Grand Seiko til hverdagsklokke, Sinn 857 UTC til reising, og en G-Shock til friluftslivet. Er ikke i tvil om at DJen hadde klart fint å være med på alt men den blir liksom bare liggende og jeg glemmer at jeg har den.