Hva tror folk om denne Navitimer 806en?

Medlem
11. juli 2010
Innlegg
1.506
Sted
Oslo
http://www.ebay.com/itm/RARE-Breitl...-COLLECTORS-/161840448052?hash=item25ae714234

Ser ut som om skiven har blitt byttet eller restaurert. Jeg er på jakt etter en 806, og den må ikke nødvendigvis være urestaurert, så jeg vurderer denne.. Er derimot litt småskeptisk til at baklokket er helt uten inskripsjoner, er det riktig? Ser også på bildene at "Breitling"-skriften på urverket ser litt blurry ut i forhold til det andre rundt.

Synspunkter?
 
Ja, det blinker og hyler litt her også, men ifølge feedbacken har han jo solgt en del klokker som folk er fornøyde med..
 
Ja, det blinker og hyler litt her også, men ifølge feedbacken har han jo solgt en del klokker som folk er fornøyde med..

Joda... Men litt nærmere sjekk, så ser man at et par av klokkene har blitt returnert til selger. Og han har for eksempel re-listet Cartier Pasha klokken som han fikk positiv feedback på for en måned siden.

Min erfaring med å kjøpe klokker på E-bay er at man gjør de beste kjøpene de gangene varselklokkene blinker såpass at andre potensielle kjøpere holder seg borte. For eksempel så var det lenge mange som ikke ville kjøpe av italienske kjøpere pga. et lite pålitelig italiensk postvesen, men så fort DHL og andre gjorde sitt inntog, så var det fint mulig å gjøre noen gode handler uten problemer.

Romania og andre øst-europeiske land har litt den samme feelingen nå, man kan gjøre gode kjøp, men det er fremdeles litt risky. Uten å ha gått dypt inn i materien, så tenker jeg at dette er en selger som gjerne kan være helt legit, men som sannsynligvis også tar noen snarveier, skriver serviced og dynker urverket i olje for at det skal gå noen ekstra dager, hopper bukk over evnt. problemer og sender pakkene som gaver. Noe som naturligvis er ditt problem den dagen ikke tollvesenet tror du har en kompis som sender deg en 15.000 kr+ klokke i presang.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Vanskelig å vurdere gamle 806-ere...

Her er mine synspunkter:
  • Hvit AOPA-logo i 66, kan fort være litt tidlig (dvs. kasse med serienummer og skive er fra forskjellige klokker)
  • 2-eren i 12 ser ut som flyter ut nederst, tror derfor det kan være en re-lume, dog gjort tidlig (70-tall?)
  • Verket: Broen ser litt for "fersk" ut, Breitling, WOG og AFRS, lukter litt fake det der (selv om det ikke trenger å være det).
Men den/de som har gjort dette her, har vært flinke, tror skiva kun er re-luma, ikke full-redial. Innvendig bezel er også korrekt ift skiva. Close but no cigar med andre ord.

Min konklusjon: No go.

Når det er sagt støtter jeg meg til de generelle vurderingene fra @Santos-Dumont. Mye bra å hente fra Øst-Europa, men gud bedre så farlig det kan være... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Santos-Dumont